Câți bani au cheltuit partidele pe reclama de pe Facebook în perioada stării de urgență
Principalele formațiuni politice din România au continuat finanțarea campaniilor de publicitate chiar dacă în România a fost decretată stare de urgență de la jumătatea lunii martie.
Potrivit datelor publicate de Facebook, pentru intervalul 25 martie – 23 aprilie, cel mai mult a cheltuit pentru publicitate pe pagina formațiunii Partidul Național Liberal – 96.759 lei pe 323 de reclame. Totodată, PNL a plătit 4.656 de lei pentru pagina ministrului Mediului, Costel Alexe.
Partidul Social Democrat a cheltuit ceva mai puțin pentru pagina formațiunii – 62.990 lei pentru 150 de reclame, difuzate în același interval. În schimb, social-democrații au plătit 32.580 de lei pentru pagina președintelui interimar, Marcel Ciolacu și pentru cea liderului deputaților PSD, Alfred Simonis – 8.429 lei. De asemenea, a fost finanțată publicitatea și pe pagina senatorilor Ștefan Radu Oprea și Radu Preda – 5.712 lei, respectiv 4.700 de lei. PSD a plătit reclamă de aproximativ 3.000 lei și pentru paginile parlamentarilor Florin Manole, Florian Bodog și Daniel Suciu.
Dintre primarii PSD, cel mai mult a alocat edilul de la Sectorul 5, Daniel Florea,- 12.377 de lei pe care i-a plătit din fonduri proprii.
Mihai Goțiu, 6.720 de lei din propriul buzunar
Uniunea Salvați România a plătit 2.620 de lei pentru pagina partidului de Facebook, iar parlamentarii și-au finanțat publicitatea din propria indemnizație. Cel mai mult a plătit deputatul Mihai Goțiu – 6.720 de lei. În același timp sume importante au plătit și Cosette Chichirău – 3.137 de lei și Cristina Iurișniți – 2.293 de lei.
Peste 15.000 de lei pentru pagina lui Tăriceanu
ALDE a plătit pentru pagina de Facebook a președintelui formațiunii, Călin Popescu Tăriceanu, suma de 15.742 de lei.
De asemenea, pentru 22 de reclame pe pagina partidului, ALDE a plătit 10.739 de lei.
Comentarii
[…] Câți bani au cheltuit partidele pe reclama de pe Facebook în perioada stării de urgență apare prima dată în Main […]