Monday, April 19, 2021
Jurnalism corect


Cătălin Drulă, la inaugurarea Pistei 2 a Aeroportului Otopeni: Există un potențial enorm care nu a fost atins / Ce spune ministrul Transporturilor despre conducerea Metrorex

By Matthew Garvey , in Politic Stirile zilei , at 19 februarie 2021

Dan Barna și Cătălin Drulă au fost prezenți, vineri, la inaugurarea Pistei 2 a Aeroportului Otopeni. Ministrul Transporturilor a comparat situația aeroportului cu situația Metrorex, precizând că cele două companii au avut un „dezechilibru financiar” în ultimii ani. 

Unul dintre motivele pentru care am fost nemulţumit de ce s-a întâmplat cu managementul aeroportului a fost că într-un an în care aeroportul a avut pierderi foarte mari, pentru că nu au mai fost aeronave care au aterizat şi nu au mai fost călători, măsurile de ajustare a cheltuielilor şi în special pe partea de personal nu au prea existat. Toată lumea a strâns cureaua în România, s-a trecut la program de 4 zile din 5, în alte locuri s-a mers în şomaj tehnic, iar unii oameni chiar şi-au pierdut locul de muncă, la aeroport nu s-au făcut aceste măsuri de ajustare. Chiar s-au dat prime discreţionare de milioane de lei anul trecut, iar sarcina noului management este să facă pentru anul acesta un buget echilibrat. Nu putem să avem într-un an în care sunt pierderi şi în care nu suntem într-un an normal spre exemplu bonusuri. De asemenea, nu putem să cumpărăm nu ştiu câte zeci, sute de ultimul model de telefon care costă 1.500 de euro şi pe care să-l distribuim la toţi prietenii şi la toată clientela. Ăsta nu este un sac fără fund, aici nu este un loc unde e bine aşa, când avem un prieten sau o prietenă să-l plasăm şi să vină. Am zero toleranţă la lucrurile astea şi nu se vor mai întâmpla”, a declarat Cătălin Drulă, la inaugurarea Pistei 2 a Aeroportului Otopeni.

Ministrul Transporturilor a comparat situația de la Aeroportul Otopeni cu cea de la Metrorex și a afirmat că va lua măsuri cu privire la conducerea companiei care administrează metroul bucureștean.

Şi la Metrorex este aceeaşi situaţie de care vorbeam, de dezechilibru bugetar. A fost o situaţie de clientelism, de salarii bune care, în afară de cei care muncesc efectiv, sunt foarte mulţi pe lângă şi pe principiul de un loc bun – un salariu călduţ şi o toleranţă a administraţiilor succesive la creşteri salariale nefondate s-a ajuns într-o situaţie de dezechilibru major. A crescut bugetul de salarii, de cheltuieli cu personalul de la 300 de milioane (de lei – n. r.) la 900 de milioane (de lei – n. r.), aproape de trei ori în 5 ani. Dacă mai spuneţi o industrie din România, orice loc unde să fi crescut masa salarială fără ca şi compania respectivă să fi crescut de trei ori în termen de cotă de piaţă – şi asta nu s-a întâmplat. Veniturile la Metrorex au rămas constante, chiar şi în anii buni, şi nu au crescut deloc. Nu sunt mulţumit de managementul actual al Metrorex, ba chiar pare cumva că sunt în buzunarul de la piept al domnului Rădoi, acest veşnic lider de sindicat, şef de cartel şi vom lua măsuri şi acolo în perioada imediat următoare. Le veţi vedea şi le vom anunţa la momentul respectiv”, a adăugat ministrul.

Drulă a mai anunțat reparații „capitale” la Pista 1 a Aeroportului, modernizarea sistemului de parcări și renovarea Terminalului 1.

Inaugurăm în sfârșit această pistă la standardul pe care ni l-am dorit atâția ani. Astea sunt lucrurile bune de care ne bucurăm astăzi, dar haideți să vorbim și despre câte sunt de făcut în acest aeroport și să fim sinceri cu noi: lucrurile nu sunt acolo unde ar trebui să fie. Există un potențial enorm al acestui aeroport care nu a fost atins. Pentru mine, de la preluarea mandatului, a fost o prioritate să lucrăm în această direcție: am făcut o schimbare de management. Cred că am văzut cu toții cum arătau acele zone din aeroport, știm problemele care sunt cu parcările, cu planurile înghețate de dezvoltare și tocmai de aceea am făcut ceva care cred că este poate fără precedent – avem un consiliu de administrație format în întregime din profesioniști, oameni cu experiență în domeniul bancar, aviație, audit, transport aerian care lucrează împreună cu noul director general și au ca mandat să dezvolte acest aeroport”, a afirmat Cătălin Drulă.

În schimb, Dan Barna a anunțat că vineri va fi adoptat bugetul pe anul 2021 în cadrul unei ședințe de Guvern.

Întreaga abordare pe care coaliția, premierul Florin Cîțu și membrii Guvernului o au pentru construcția acestui buget este una axată pe investiții. România a început prea multe proiecte în 30 de ani care au rămas doar o poveste pe hârtie sau un studiu între niște coperți de dosare. Faptul că astăzi vedem un proiect important pentru România finalizat, Pista 2 a Aeroportului Otopeni este o pistă la standardele 2021 pe plan mondial, pe care poate ateriza orice tip de avion și acesta este un lucru important pentru România deoarece dorim să ne dezvoltăm”, a spus Dan Barna.

Vicepremierul susține că bugetul prevede investiții „fără precedent” în Infrastructură, în valoare totală de 14 miliarde de lei, din care 8 miliarde de lei, din fonduri europene, pentru infrastructura rutieră, a aeroporturilor și CFR.

Sursă foto: Inquam Photos / Ilona Andrei

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    MainNews

    FREE
    VIEW