Saturday, June 15, 2024
Jurnalism corect


Cătălin Drulă anunță câștigătorul licitației pentru Lotul 1 al Autostrăzii de Centură București Nord / Contractul, obținut de o firmă din Turcia

By Matthew Garvey , in Stirile zilei , at 23 aprilie 2021

Ministrul Transporturilor a anunțat că a fost desemnat câștigătorul pentru proiectarea și execuția lotului 1 din Autostrada de Centură A0 București Nord. CNAIR va semna contractul cu turcii de la Nurol Insaat, dacă nu vor fi depuse contestații. 

Avem câștigător desemnat pentru A0 Nord lot 1, un sector de 17,5 km din autostrada de centură a Bucureștiului, de la Dragomirești până la Corbeanca. Dacă nu vor fi depuse iarăși contestații (ceea ce ne dorim cu toții), vom semna curând contractul de proiectare și execuție”, a scris, pe Facebook, Cătălin Drulă.

Atribuirea inițială, anulată în instanță

După ce CNAIR a desemnat, inițial, firma turcească Nurol Insaat câștigătoarea licitației pentru proiectarea și execuția lotului 1, judecătorii de la Curtea de Apel București au anulat atribuirea și au dispus reevaluarea ofertelor în noiembrie 2020.

„Admite în parte plângerile. Modifică în parte Decizia CNSC în sensul că admite în parte contestaţiile formulate de Asocierea Impresa Pizzarotti& C SpA – Retter Projectmanagement SRL, China Railway 14IM Bureau Co LTD şi Intracom Constructions Societe Anonyme Technical and Steel Constructions. Dispune anularea raportului procedurii şi al comunicărilor privind rezultatul procedurii. Obligă autoritatea contractantă la reevaluarea ofertelor depuse de Nurol Inşaat Ve Ticaret Anonim Şirketi, Intracom şi Pizzarotti. Obligă autoritatea contractantă la reevaluarea ofertei China Railway 14TM Bureau Co LTD cu luarea în considerare a dispoziţiilor art. 167 alin. 1 lit. c) şi h) şi art. 171 alin. 5 lit. b) din legea nr. 98/2016. Menţine în rest Decizia CNSC. Definitivă. Pronunţată în şedinţă publică, azi, 18.11.2020”, se arăta în minuta instanței.

Ministrul Transporturilor prezintă stadiul proiectelor din zona București-Ilfov:

„Pe A0 Sud lot 1 și 2, constructorul a crescut mobilizarea în ultimele săptămâni pe cei 33 de km ai sectorului (între A2 și Bragadiru), executând lucrări consistente la fundațiile și elevațiile podurilor, dar și la terasamente sau relocări de utilități.

Pe A0 Sud lot 3 (Bragadiru – A1), antreprenorul a depus proiectul pentru obținerea autorizației de construire. Ne așteptăm ca ordinul de începere a lucrărilor să fie emis la începutul verii.

Pentru lotul 2 al A0 Nord (19 km, Corbeanca-Afumați), săptămâna viitoare așteptăm pronunțarea Curții de Apel pentru soluționarea contestațiilor. Dacă contestațiile se resping și la Curte, așa cum au fost deja respinse la Consiliul Național, putem semna contractul cu antreprenorul român desemnat câștigător.

Pe lotul 3 A0 Nord (8,6 km, între Afumați-Pantelimon), CNAIR este într-un proces de re-evaluare a ofertelor ca urmare a deciziei instanțelor, iar câștigătorul licitației va fi anunțat în săptămânile următoare.

Pe lotul 4 A0 Nord (5 km, între Pantelimon și A2), constructorul avansează bine cu proiectarea drumului, iar în toamna acestui an va începe execuția lucrărilor. Termenul de execuție a lucrărilor: 18 luni.

A0, al doilea inel de centură al Capitalei, construit la profil de autostradă, va avea o lungime de circa 101 km și va degreva traficul infernal de pe Drumul Național de Centură București (DNCB) – vechea centură a Capitalei, unde avem ca priorități finalizarea pasajelor și modernizarea drumului prin lărgirea la patru benzi.

Pe actuala centură București pasajele denivelate de la Domnești, Berceni, Oltenița și Mogoșoaia avansează într-un ritm bun, iar constructorii sunt bine mobilizați pe toate tipurile de lucrări. Pasajul Mogoșoaia se va finaliza în această toamnă, iar celelalte intersecții, în cursul anului viitor.

Licitațiile pentru finalizarea sectorului dublat la patru benzi dintre Chitila și Militari, respectiv dublarea sectorului dintre Militari și Jilava (de la A1 la DN5, arcul sud-vestic al centurii actuale) cu denivelarea intersecțiilor avansează. Ofertele vor fi depuse în a doua parte a lunii mai.

Pe tronsonul nord-estic dintre DN2 și A2, avem un contract al cărui ritm de derulare nu este deloc mulțumitor. Motivele vin din trecut și din felul cum a fost licitată această investiție. Nu mai contează acum. Important e să o punem pe roate. Pentru asta, am cerut un calendar accelerat proiectantului și constructorului, astfel încât în următoarele săptămâni să fie finalizate proiectele de relocare a utilităților și să fie deblocare lucrările pe întregul sector.

Nu în ultimul rând, CNAIR pregătește licitația pentru proiectarea sectorului sud-estic dintre Jilava (DN5) și A2. Și aici ne dorim intersecții civilizate, denivelate care să elimine ambuteiajele din prezent.

În plus față de proiectele de pe centurile capitalei, lucrăm în minister la o serie de drumuri radiale care să conecteze mult mai eficient șoselele orbitale cu arterele rutiere din interiorul Capitalei. Cel mai avansat proiect este reprezentat de continuarea Bulevardului Timișoara spre Centura București și, mai departe, spre A0 – o legătură rapidă extrem de importantă pentru locuitorii din sectorul 6 (Drumul Taberei/Militari)”

Comentarii


  • … [Trackback]

    […] Here you can find 65088 additional Info to that Topic: mainnews.ro/catalin-drula-anunta-castigatorul-licitatiei-pentru-lotul-autostrazii-de-centura-bucuresti-nord-contractul-castigat-de-turcii-de-la-nurol-insaat/ […]

  • … [Trackback]

    […] Find More on that Topic: mainnews.ro/catalin-drula-anunta-castigatorul-licitatiei-pentru-lotul-autostrazii-de-centura-bucuresti-nord-contractul-castigat-de-turcii-de-la-nurol-insaat/ […]

Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

MainNews

FREE
VIEW