Care sunt proiectele de transport rutier propuse pentru finanțare prin PNRR – DOCUMENT
Guvernul a lansat, vineri, în dezbatere publică noua variantă a Planului Național de Redresare și Reziliență, din care 4,5 miliarde de euro vor fi alocate pentru proiecte legate de transportul rutier.
Planul Național de Redresare și Reziliență poate fi consultat aici
Lista investițiilor propuse:
A7 – Anumite secțiuni;
A8 – Anumite secțiuni;
A1 – Secțiunea Lugoj – Deva (secțiunea E și finalizare secțiunea E);
A3 – Anumite secțiuni și Centura Metropolitană Cluj;
Legătura între Autostrada A1 – Timișoara – Aeroportul Timișoara;
Legătura Autostrada A8 – Lețcani Vest – Bypass Iași – Iași Dacia;
Legătura Apahida (Est Cluj-Napoca) – Jucu (Zona industrială și logistică);
Legătura între Autostrada A1 – Pitești – Mioveni Bypass;
Legătura Craiova Est – Drum Expres Pitești – Craiova;
Legătura Hunedoara – Sântuhalm – Autostrada A1;
Legătura A10 – Teiuș – Blaj (zona industrială);
Legătura Autostrada A3 – Mărtinești – Vâlcele;
Alternativa Techirghiol (Litoral Express);
Legătura Slobozia – Drajna Nouă – Autostrada A2;
Legătura Călărași – Drajna Nouă – Autostrada A2;
Legătura DN1 – Aeroport Henri Coandă – Autostrada A3/A0;
Legătura Sfântu Gheorghe – Autostrada A13;
Legătura Râmnicu Vâlcea – Tigveni;
Alte proiecte minore care asigură accesul diferitelor zone de interes către infrastructura mare de transport și conexiuni cu potențiale culoare navigabile.
Planul Național de Redresare și Reziliență
Din alocarea totală pentru Mecanismul de Redresare și Reziliență (MRR) la nivelul UE, România poate beneficia de 29,2 miliarde de euro – 13,2 miliarde de euro sub formă de granturi și 16 miliarde de euro sub formă de împrumuturi.
Regula stabilită prin propunerea de regulament (aflată încă în negociere la nivel european) este ca 70% din granturi să fie angajate până la finalul anului 2022, termenul limită pentru accesarea diferenței de 30% din granturi fiind 31 decembrie 2023. În plus, plățile pentru proiectele care vor fi incluse în programele naționale de redresare și reziliență trebuie făcute până în decembrie 2026.
Statele membre UE pot transmite oficial către Comisia Europeană Planul lor Național de Redresare și Reziliență (PNRR) până la 30 aprilie 2021, în vederea emiterii de către Comisie a deciziei de aprobare a Planului național. Până la această dată finală, statele sunt invitate să transmită Comisiei proiecte intermediare.
Sursa foto: Inquam Photos / Alex Nicodim
Comentarii
… [Trackback]
[…] Read More on that Topic: mainnews.ro/care-sunt-proiectele-de-transport-rutier-propuse-pentru-finantare-prin-pnrr-document/ […]
… [Trackback]
[…] There you will find 95055 more Info to that Topic: mainnews.ro/care-sunt-proiectele-de-transport-rutier-propuse-pentru-finantare-prin-pnrr-document/ […]
… [Trackback]
[…] Info to that Topic: mainnews.ro/care-sunt-proiectele-de-transport-rutier-propuse-pentru-finantare-prin-pnrr-document/ […]
… [Trackback]
[…] Read More Info here to that Topic: mainnews.ro/care-sunt-proiectele-de-transport-rutier-propuse-pentru-finantare-prin-pnrr-document/ […]