Stirile zilei

Capitala, transformată în șantier. Când vor fi finalizate marile proiecte de infrastructură

Recent, primăriile au demarat lucrări la Podul Grant, la Pasajul Ciurel și pe Bulevardul Decebal, proiectele stârnind nemulțumirea șoferilor și a locuitorilor din zonele respective. Nu sunt însă singurele lucrări din Capitală. Pentru cele mai multe, termenul de finalizare este 1 septembrie, însă dacă circulația pe tronsoane importante nu va fi reluată în toamnă, Bucureștiul ar putea fi blocat.

Lucrări la Podul Grant: Circulația tramvaiului 41, supendată

Circulația pe linia de tramvai 41 este supendată pentru două luni, din iulie până în august, fiind realizate trei lucrări de infrastructură care vizează Podul Grant, podul de pe Șoseaua Virtuții și stația de metrou „Parc Drumul Taberei”.

Nu se lucrează în weekend și nici nu există un schimb trei, ceea ce îngreunează și mai mult lucrările. Cu toate acestea, primarul sectorului 1 dă asigurări că lucrările de la podul Grant se vor încheia la 1 septembrie.

„Dăm asigurări că în două luni, respectiv la 1 septembrie, se vor termina lucrările de la podul Grant și că linia tramvaiului 41 va putea fi iarăși folosită. Traficul a fost mutat pe podul Basarab. Lucrarea a fost făcută de Primăria Capitalei”, spune Dan Tudorache, primar sector 1.

Circulația a fost suspendată între terminalul Ghencea și podul Grant. Linia tramvaiului 41 este zilnic utilizată de zeci de mii de bucureșteni. Pe acest tronson de tramvai circula 36 de tramvaie ce au capacitatea de 7.077 de călători, pe oră, pe doar un sens.

Primăria a suplimentat linia tramvaiaului cu 50 de autobuze, din care 30 urmează traseul tramvaiului 41 cap-coadă (linia 641), iar 20 doar pe jumătate (linia 642). Nu este suficient însă, având în vedere că într-un autobuz încap 100 de persoane, iar într-un tramvai în jur de 300.

Mai mult, la orele de vârf, tramvaiul 41 ajunge în stație chiar și la intervale de un minut, în timp ce autobuzele suplimentare întârzie zeci de minute. Asociația Metrou Ușor spune că linia lui 641 a fost deviată pe un traseu ineficient, care face un ocol de 7 km.

„Pentru realizarea acestor obiective și asigurarea frontului de lucru s-a luat decizia de a sista circulația tramvaiului 41 și crearea liniilor navetă 641 și 642 menite să suplinească tramvaiul suspendat. Așa cum era de așteptat, aceste măsuri au generat haos în vestul orașului”, critică Asociația.

„Acesta este afectat de vremea caniculară (când muncitorii sunt nevoiți să reducă activitatea), de lipsa schimbului 3 pe timp de noapte și de decizia de a nu lucra în weekend-uri. Dacă în cazul lucrărilor PMB de la pasajele Grant și Ciurel, membrii asociației „Metrou Ușor” au observat o mobilizare bună, nu același lucru se poate spune și despre șantierul Metrorex de la Piața Drumul Taberei, unde nu se înregistrează mari progrese, la fel ca pe restul șantierului M5. Mai mult, Metrorex a decis să devieze calea de rulare a tramvaiului 41 în locul urgentării construcției pasajului, fiind o soluție de avarie”, se arată în comunicat.

Edilul Sectorului 1 susține că există un proiect care are scopul de a decongestiona traficul de la ieșirile din oraș.

„Am dat drumul unui PUZ pentru tot sectorul. Noi sperăm ca până la sfârșitul anului să avem aprobat acest proiect, cu intrări efective în București, deoarece cele câteva intrări gen Otopeni, București-Târgoviște, nu mai fac față. Acest PUZ ne ajută să degrevăm partea de nord a Bucureștiului. Deja avem scoase la licitație străzi din toată zona de nord, undeva în zona Străulești”, a declarat Dan Tudorache pentru MainNews.

Încep lucrările la Podul Constanței

Oficial, încep lucrările de reparații și de consolidare a podului Constanței de pe Calea Griviței, construit aproape acum 80 de ani. SC Infra Systemproiect SRL începe lucrările de pe 15 iulie și ar trebui să le finalizeze cel târziu pe 15 noiembrie. Contractul valorează 3,49 milioane de lei.

De podul Constanței se ocupă Ministerul Transporturilor și CFR, care a decis ca lucrările să aibă loc noaptea, în intervalul orar 22.00-05.00. Circulația nu va fi suspendată în totalitate.

“Lucrările de reparații și consolidare la Podul Constanța (…) vor fi executate, (…) fără închiderea totală a circulației autovehiculelor pe Calea Griviței, în permanență fiind deschisă o bandă cu lățimea de minimum 2,5 m, pe sensul unde se desfășoară lucrările. Menționăm faptul că, și în etapa în care lucrarea va implica restricții pe ambele sensuri ale liniei de tramvai, circulația autovehiculelor se va desfășura în continuare tot pe câte o bandă de circulație, cu lățimea de minimum 2,5 m, pe fiecare sens”, a transmis CFR SA printr-un comunicat de presă.

Drum nou; Străpungerea Șoseaua Electronicii
Primăria Sectorului 2 construiește o nouă stradă, care face legătura între strada Ziduri Moși și șoseaua Electronicii. Termenul de execuție a lucrării este de 4 luni.
„Odată finalizată, această lucrare va permite descongestionarea traficului în zonă prin asigurarea legăturii dintre aceste două artere, evitând astfel șos. Colentina. Durata preconizată pentru realizarea acestui proiect este de patru luni”, conform ADP Sector 2.

„Avem deja lucrări începute în zona Stadionului Național. Acolo modernizăm tot pentru că vom avea evenimente foarte importante anul viitor”, spune Dan Cristian Popescu, viceprimarul Sectorului 2.

Parcare subterană pe Bulevardul Decebal

Bulevardul Decebal, una din arterele importante ale Capitalei, a fost închis deoarece Primăria Sector 3 construiește o parcare subterană de 2 etaje, cu 718 locuri.

La acest proiect ce valorează 109 milioane de lei lucrează Algorithm Residential S3. Execuția lucrărilor ar trebui să dureze 22 de luni, adică parcarea de pe Decebal ar trebui să fie gata în luna ianuarie, anul 2021.

Disconfortul era inevitabil. Circulația autobuzului 104, cel care făcea legătura dintre Piața Muncii și Piața Unirii, a fost deviată. În principal, tot traficul rutier s-a mutat de pe bulvardul Decebal, pe Calea Călărașilor, o șosea paralelă de dimensiuni mult mai mici.

„Traficul este mult mai mare acum pe Călărașilor și e haos, zgomot, mai ales dimineața și seara. Ar trebui dirijat traficul cumva, măcar la orele de vârf”, spune un locatar.

Pe Decebal existau, înainte de începerea lucrărilor, o mulțime de restaurante și cafenele. Din cauza zgomotului și a mizeriei provocate de șantier, cei mai mulți dintre patroni au ales să-și închidă afacerile, chiar dacă nimeni nu le-a impus acest lucru. Cei care încă țin deschise terasele spun că au pierdut jumătate din toată clientelă, iar vânzările au scăzut cu peste 50%.

„În afară de praf, mizerie, vânzările au scăzut cu peste 50%. Ne afectează destul de mult. Sunt discuții că toate cafenelele de pe Decebal se vor închide de la 1 august. Eu nu vreau să închid. E zgomot, e praf, clienții nu mai vin. Din păcate nu avem ce face în privința asta. Majoritatea au preferat să închidă”, spune administratorul unei cafenele.

Acesta a confirmat pentru MainNews că proprietarii din zonă știau de acum doi ani că se vor începe lucrările pentru această parcare subterană.

„Am auzit că de la 1 septembrie nu vor mai lucra la suprafață și că lucrările se vor desfășura doar în subteran, dar nu cred că se va întâmpla asta”, spune administratorul altui local.

Demolări la BIG Berceni

Recent, chioșcurile din zona Big Berceni au fost demolate. Motivul este că Primăria Sectorului 4 schimbă fațada acestei zone și amenajează un spațiu verde întins pe un hectar. Lucrările vor începe după ce toată zona va fi curățată complet, în aproximativ două luni, conform promisiunilor.

Urmează să se reconstruiască piața agroaliementară și să se construiască o parcare etajată pe Șoseaua Olteniței.

„Lucrările vor începe în aproximativ două luni și vor fi gata până la finalul anului, odată cu finalizarea construcției noului complex agro-alimentar de la Piața Sudului”, se arată într-un comunicat al primăriei.

Intrarea în București- Bulevardul Iuliu Maniu

Sectorul 6 pregătește lucrări ample pentru unul dintre cele mai importante bulevarde din Capitală, Iuliu Maniu, cel pe care se face intrarea în București dinspre autostrada 1. Lucrările vor avea loc de la ieșirea de pe autostradă până la Piața Leul și vor fi executate de APDU. Lucrările constau în reamenajare peisagistică și în reabilitări de trotuare și parcări. Conform Primăriei, valoarea investiției luată în calcul este de 47.281.202,71 lei cu TVA.

“Bulevardul Iuliu Maniu este eticheta pe care Bucureștiul o primește de la toți cei care ajung în Capitală dinspre Vestul țării. Am preluat în administrare acest obiectiv tocmai pentru a-l putea moderniza la cele mai înalte standarde și pentru a-l pune în valoare așa cum se cuvine”, spune Gabriel Mutu, primarul Sectorului 6.

În ciuda faptului că există o autostradă, pe drumul spre București dinspre Pitești se circulă foarte greu, iar asta se poate vedea și în traficul de la orele de vârf din cartierul Militari.

Lucrările recente de pe A1 au generat cozi kilometrice de mașini și nervi mulți din partea șoferilor. Nici drumul vechi către Pitești nu este o alternativă, deoarece acesta este foarte utilizat și, mai nou, foarte aglomerat.

Pasajul Ciurel

Pasajul Ciurel a fost gândit pentru a facilita ieșirea din oraș, spre A1. Acesta urma să facă legătura dintre Splaiul Indepedentei și Autostrada Bucuresti-Pitesti. Contractul pentru proiect a fost semnat în 2007, iar lucrările au început în 2010 și trebuiau să fie încheiate trei ani mai târziu. Pasajul nu a fost gata, iar următorul termen a fost sfârşitul anului 2017, însă nici astăzi nu poate fi folosit.

Pasajul Ciurel este unul dintre cele trei proiecte din cauza cărora circulația cu tramvaiul 41 a fost suspendată.

Foto:  Gazeta de Sud; geodruid.com;  HotNews,

Articole Recomandate

Back to top button