Friday, November 29, 2024
Jurnalism corect


Calea ferată Caransebeș – Timișoara – Arad: CFR a desemnat câștigătorul licitației pentru modernizarea a altor 55 km

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 9 august 2022

CFR Infrastructură a desemnat marți, 9 august, o asociere condusă de firma italiană WeBuild câștigătoarea licitației pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a lotului 4 Ronaț Triaj – Arad, în lungime de 55 km, parte a căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad.

Valoarea ofertei este de 2,18 miliarde lei, fără TVA, finanțarea proiectului fiind asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență și bugetul de stat. Dacă nu vor fi depuse contestații ori acestea vor fi respinse, CFR va putea semna contractul.

Termenul pentru finalizare este de 3 ani și 6 luni, din care 6 luni reprezintă proiectarea iar 3 ani execuția lucrărilor. Garanția este de 5 ani.

Trenurile vor circula cu până la 160 km/h

Potrivit CFR, pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar, vizat pentru modernizare, calea se va dubla. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulația cu viteza de 160 km/h.

Conform sursei citate, calea ferată existentă între staţiile Aradu Nou și Arad se va menţine simplă, însă se va moderniza. Pe intervalul dintre staţiile Aradu Nou şi Glogovăţ, traseul existent al căii ferate (linia Aradu Nou – Glogovăţ) se va modifica, pentru a se putea realiza un racord feroviar, care va asigura ocolirea Municipiului Arad de către trenurile de marfă, care vor circula între Timişoara şi Arad. Noul tronson feroviar proiectat între Aradu Nou şi Glogovăţ va traversa râul Mureş pe un pod construit în amonte faţă de cel existent.

Proiect de 7,5 miliarde lei, finanțat prin PNRR

Având o lungime de 155 kilometri și o valoare estimată de circa 7,5 miliarde lei, proiectul de modernizare a căii ferate Caransebeș – Arad este împărțit în patru loturi, respectiv Caransebeș – Lugoj, Lugoj – Timișoara Est, Timișoara Est – Ronaț Triaj și Ronaț Triaj – Arad.

CFR a demarat licitațiile la finalul anului 2020 iar până acum a mai stabilit constructorul câștigător doar pentru lotul Caransebeș – Lugoj. Este vorba despre tot o asociere condusă de WeBuild. Dacă lucrările nu vor fi finalizate până în august 2026, România va pierde finanțarea europeană prin PNRR.

Sursa foto: Inquam Photos / Casian Mitu

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *