Friday, March 29, 2024
Jurnalism corect


Calea ferată București-Giurgiu: Guvernul aprobă exproprierile pentru podul de la Grădiștea

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 17 martie 2021

Guvernul va adopta în ședința de miercuri un proiect de hotărâre privind declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor pentru eliberarea amplasamentului noului pod de la Grădiștea, de construirea căruia depinde redeschiderea circulației feroviare pe cea mai veche cale ferată construită de România – București-Giurgiu. 

Pentru imobilele expropriate Guvernul va aloca suma de 332.100 lei.

CFR Infrastructură a încheiat pe 4 decembrie cu compania austriacă Porr Construct contractul pentru reconstrucția podului de la Grădiștea. Valoarea contractului este de 472 milioane de lei fără TVA, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile și bugetul de stat.

2 ani și jumătate, termenul de finalizare al noului pod

Lucrările la noul pod de la Grădiștea, esențial pentru reluarea circulației feroviare între București și Giurgiu, ar trebui finalizare la 2 ani și jumătate de la data semnării contractului. Termenul pentru proiectare este de 6 luni, 24 de luni ar trebui să dureze execuția lucrărilor, iar timp de o lună se vor desfășura verificări, teste. Perioada de garanție a lucrărilor este de 5 ani.

Proiectul prevede proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare între stațiile Vidra și Comana (inclusiv stația Comana) a următoarele poduri de cale ferată:

– pod CF km 23+607 peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiștea, care asigură supratraversarea căii ferate peste râul Argeș. În zona râului Argeş, traversarea va fi asigurată printr-o suprastructură de cale simplă, tip grindă cu zăbrele, cu deschideri de 70m+145m+70m, cuvă de balast. Pe malul stâng al Argeşului (direcţia Bucuresti) se vor executa viaducte de acces cu 8 deschideri de 30 m, iar pe malul drept (direcţia Giurgiu) se vor executa viaducte de acces cu 23 deschideri de 30 m şi 3 deschideri de 33 m.

– pod km 18+265 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m.

– pod km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m

– pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70 m.

Vechiul pod s-a prăbușit în urmă cu 16 ani

Podul de la Grădiștea s-a prăbușit la inundațiile din 2005. Presa a scris la vremea respectivă că prăbușirea podului feroviar a fost cauzată că în albia râului Argeș s-au făcut excavații.

Potrivit Club Feroviar, lipsa acestui pod lungește semnificativ distanța pe calea ferată dintre București și Giurgiu, trenurile fiind obligate să ocolească prin localitatea Videle. În loc de 74 km, drumul este de 118 km și există două perechi de trenuri directe pe zi, care fac două, respectiv trei ore.

Sursa foto: Redacția

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
MainNews

FREE
VIEW