Wednesday, January 19, 2022
Jurnalism corect


Calea ferată București-Giurgiu: Când ar putea începe lucrările la podul de la Grădiștea, esențial pentru reluarea circulației trenurilor

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 8 mai 2021

CFR SA a încheiat pe 4 decembrie cu compania austriacă Porr Construct contractul pentru reconstrucția podului de la Grădiștea, un proiect de care depinde reluarea circulației trenurilor între București și Giurgiu. 

La solicitarea Mainnews.ro, CFR SA a transmis că ordinul pentru începerea etapei de proiectare a fost emis pe data de 4 ianuarie 2021, termenul de finalizare fiind 4 iulie 2021. Practic, dacă nu există surprize plăcute sau mai puțin plăcute, lucrările ar trebui să debuteze în prima jumătate a lunii iulie. Termenul pentru efectuarea lucrărilor este 2 ani, iar o lună este rezervată pentru verificări și teste. Perioada de garanție a lucrărilor este de 5 ani.

Valoarea contractului este de 472 milioane de lei fără TVA, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile și bugetul de stat.

Proiectul prevede proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare între stațiile Vidra și Comana (inclusiv stația Comana) a următoarele poduri de cale ferată:

– pod CF km 23+607 peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiștea, care asigură supratraversarea căii ferate peste râul Argeș. În zona râului Argeş, traversarea va fi asigurată printr-o suprastructură de cale simplă, tip grindă cu zăbrele, cu deschideri de 70m+145m+70m, cuvă de balast. Pe malul stâng al Argeşului (direcţia Bucuresti) se vor executa viaducte de acces cu opt deschideri de 30 m, iar pe malul drept (direcţia Giurgiu) se vor executa viaducte de acces cu 23 deschideri de 30 m şi trei deschideri de 33 m.

– pod km 18+265 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m.

– pod km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m

– pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70 m.

Vechiul pod s-a prăbușit în urmă cu 16 ani

Podul de la Grădiștea s-a prăbușit la inundațiile din 2005. Presa a scris la vremea respectivă că prăbușirea podului feroviar a fost cauzată că în albia râului Argeș s-au făcut excavații.

Potrivit Club Feroviar, lipsa acestui pod lungește semnificativ distanța pe calea ferată dintre București și Giurgiu, trenurile fiind obligate să ocolească prin localitatea Videle. În loc de 74 km, drumul este de 118 km și există două perechi de trenuri directe pe zi, care fac două, respectiv trei ore.

Sursa foto: Redacția

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    MainNews

    FREE
    VIEW