Bugetul Companiei Aeroportul București, aprobat de Guvern. Aproape 9.000 lei/lunar, salariul mediu
Guvernul a aprobat joi, 20 aprilie, bugetul companiei Aeroporturi București, cea care are în administrare Aeroportul Henri Coandă (Otopeni) și Aeroportul Aurel Vlaicu (Băneasa).
Pentru anul 2023 „Aeroporturi București” prognozează venituri de 1,137 miliarde lei și cheltuieli 844 milioane lei. Asta va duce, speră responsabilii companiei, la un profit 293 milioane lei.
„Performanța” nu ar trebui să ne mire, în condițiile în care „Aeroporturi București” încasează sume generoase din taxele aeroportuare, dar și din închirierea spațiilor comerciale.
Teoretic cu acești bani ar trebui să se asigure buna funcționare a celor două aeroporturi. Starea Aeroportului Henri Coandă, principala poartă de intrare în țară, este însă una lamentabilă. Curățenia, în special în toalete, lasă de dorit, în timp ce călătorii sunt transportați către avioane în autobuze produse probabil înainte de venirea lui Brejnev la putere în URSS.
Salarii de 9.000 lei/lunar
Asta nu-i împiedică pe angajații acestei companii să-și împartă între ei venituri generoase. Potrivit bugetului aprobat de Guvern, cheltuielile de natură salarială se ridică la circa 250 milioane lei, bani care ar urma să fie împărțiți de aproximativ 1.420 de salariați.
Un calcul simplu ne arată că salariul mediu net în compania „Aeroporturi București” este de aproximativ 9.000 lei/lună. Spre comparație, salariul net al unui ministru este de 13.000/lună.
Fraudă la atribuirea spațiilor comerciale
Fost director al companiei „Aeroporturi București”, George Ivan, se află în arest la domiciliul, după ce a fost pus sub acuzare de Direcția Națională Anticorupție într-un dosar penal legat de atribuirea spațiilor comerciale din incinta Aeroportului Otopeni.
El este acuzat că, în perioada ianuarie – noiembrie 2022, ar fi pretins unor afaceriști mai multe șpăgi în valoare totală de 22,4 milioane euro sub promisiunea că îl va convinge pe ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, să prelungească contractele pentru exploatarea spațiilor din interiorul aeroportului.
Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Comentarii