Thursday, October 24, 2024
Jurnalism corect


Bucureștenii, buni de plată după experimentul nereușit al înierbării liniilor de tramvai

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 25 iulie 2021

Cu mai puțin 10 mp de spații verzi pe cap de locuitor, Bucureștiul se situează la acest capitol pe ultimul loc între capitalele statelor Uniunii Europene, în timp ce calitatea aerului se deteriorează la un an la altul. Cum o pe parte importantă a zonelor verzi s-au construit ansambluri rezidențiale și locuri de parcare, soluția găsită de primăriile sectoarelor 3, 4, 5 și 6 pentru ameliorarea acestei probleme a fost înierbarea liniilor de tramvai. 

Primul care a dat tonul a fost primarul Sectorului 3, Robert Negoiță. Lucrările de montarea a gazonului pe Calea Vitan au început în 2014 și au fost finalizate în 2015, tot atunci fiind puse și celebrele borduri roșii aduse din China. Numai că, după cum recunoaște Societatea de Transport București într-un răspuns transmis la solicitarea Mainnews.ro, înierbarea s-a făcut greșit, pe baza unei documentații sumare.

Primăriile sectoarelor 4 și 5 au încălcat avizul dat de STB

Similar s-au petrecut lucrurile și în sectoarele 4 și 5, conduse la vremea respectivă de social-democrații Daniel Băluță și Daniel Florea. În anul 2018, Primăria Sectorului 5 a cheltuit 10 milioane lei pentru a plata iarbă între șinele de tramvai. Imediat după finalizarea lucrărilor au apărut și primele probleme, unele tramvaie rămânând blocate în rulourile de gazon proaspăt montate. Cu toate că Asociația Metrou Ușor a avertizat că soluția a fost implementată greșit, reprezentații STB, companie controlată de PSD în acea perioadă, au preferat să tacă.

În ultimele luni, două tramvaie care circulau pe linia tramvaiului 32 au deraiat, cauza stabilită de STB fiind cedarea terasamentului din cauza lucrărilor de înierbare. În plus, directorul companiei, Adrian Criț, a anunțat că va cere despăgubiri Primăriei Sectorului 5 pentru daunele produse. În urma anchetei derulate în interiorul STB, s-a stabilit că lucrările s-au realizat fără respectarea avizului dat de companie.

Sursa foto: Buletin de București

În Sectorul 4, Daniel Băluță a montat gazon pe linia tramvaielor de pe Șoseaua Giurgiului, care în trecut era protejată cu dale de beton. Lucrările au fost finalizate în anul 2019 și l-au ajutat pe Daniel Băluță să câștige un nou mandat de primar. Potrivit STB, montarea gazonului în Sectorul 4 a fost făcută fără respectarea avizului.

Linia verde din Sectorul 6, realizată fără respectarea recomandărilor STB

Primăria Sectorului 6, condusă la vremea respectivă de social-democratul Gabriel Mutu, prin intermediul ADPDU, a montat 25.000 mp de gazon pe linia de tramvai de pe Bulevardul Timișoara și a plantat 3125 arbuști, 247 arbori și mii de fire de plante perene. Tot aici a fost amenajat un sistem de irigații și lumini arhitecturale. Întreaga lucrarea a costat circa 200.000 euro.

Deși montarea de gazon pe linia de tramvai de pe bulevardul Timișoara crește suprafața totală de spațiu verde din Capitală și îmbunătățește aspectul vizual al zonei, soluția este critica de specialiștii din infrastructură. Potrivit Asociației Metrou Ușor, gazonul a fost ridicat la nivelul șinei prin așternerea de pământ vegetal fără să se facă o delimitare fizică. Prin urmare, asociația avertizează că din cauza faptului că iarba ajunge până la nivelul de contact al liniei, calea de rularea devine alunecoasă. La rândul lor, reprezentanții STB recunosc în răspunsul transmis Mainnews.ro că lucrările s-au făcut fără respectarea recomandărilor. Chestionat cu privire la această situație, noul primar al Sectorului 6, Ciprian Ciucu, a susținut că nu a fost informat de STB în legătură cu problemele identificate.

Comentarii


  • Mâncați rahat ăștia de la STB. De vina sunt hârburile voastre de tramvaie. Când le vezi nu ști ce să faci, sa razi sau să plângi. Circul zilnic cu ele și ar trebui să mă plătiți voi că mă urc in epavele alea ,nu să plătesc eu abonament.

  • … [Trackback]

    […] Find More Info here on that Topic: mainnews.ro/bucurestenii-buni-de-plata-dupa-experimentul-nereusit-al-inierbarii-liniilor-de-tramvai/ […]

Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *