Friday, November 29, 2024
Jurnalism corect


Blue Air acuză comisarii Protecției Consumatorilor de abuz în serviciu / Reacția ANPC

By Ana Teșcan , in Stirile zilei , at 18 iulie 2022

Compania aeriană Blue Air a transmis că va ataca în instanță amenda în valoare de două milioane de euro primită de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), susținând că amenda are caracter ilegal și acuzându-i pe comisari de abuz în serviciu.

Blue Air a fost amendată în urma controlului efectuat de ANPC la mai multe companii aeriene. Potrivit ANPC, din 30 aprilie 2021 – când s-au ridicat majoritatea restricţiilor impuse de pandemie – compania a anulat peste 11.200 de zboruri pentru care erau făcute aproape 180.000 de rezervări şi s-au plătit peste 66,5 milioane de lei, fără a oferi călătorilor motive pentru anularea zorurilor și fără a rambursa contravaloarea acestora.

Conform Blue Air, 107.674 dintre cei 178.405 de pasageri ale căror zboruri au fost anulate au fost despăgubiți de compania de zbor înaintea efectuării controlului de către ANPC.

„Blue Air a pus la dispoziţia acestei instuţii dovezile necesare care demonstrau faptul că 107.674 de pasageri care au făcut parte din grupul de pasageri cu zboruri anulate, fuseseră deja despăgubiţi sau compensaţi cu o formă de plată acceptată de respectivii pasageri, iar până la sfârţitul anului 2022 erau programaţi la despăgubire alţi 30.000 de pasageri, până la expirarea perioadei de concordat preventiv, respectiv luna iulie 2023, absolut toţi pasagerii din grupul menţionat de ANPC urmând a fi despăgubiţi în întregime”, a transmis compania de zbor, potrivit News.ro.

Mai mult, Blue Air a acuzat ANPC de discriminare, întrucât aproape toate companiile aeriene din Europa au anulat mii de zboruri, în lunile ianuarie și februarie ale anului 2022, din cauza restricţiilor de călătorie impuse pentru a limita răspândirea noilor variante de COVID-19, fiind nevoite să își ajusteze programul operațional și să reducă frecvențele pe anumite rute mai puțin solicitate.

„ (…) reprezentanţii acestei instituţii au la cunoştinţă în mod detaliat de toate anulările de curse aeriene efectuate de celelalte companii aviatice care îşi desfăşoară activitatea în România, înţelegând însă să îşi îndrepte <<atenţia>> şi să amendeze, cu amenda maximă prevăzută de lege, exclusiv Blue Air, în condiţiile în care putem face oricând dovada faptului că nu suntem, în absolut niciun caz, compania cu cele mai multe zboruri anulate!”, a afirmat compania de zbor low-cost.

Mai mult, reprezentanții Blue Air îi acuză șeful și pe directorul general al ANPC, Horia Constantinescu, respectiv Paul Anghel, că au cerut mită.

„Ca urmare a faptului că reprezentanţii Blue Air nu au înţeles să achieseze, în absolut niciun mod, la propuneri mai mult sau mai puţin voalate, venite din partea Preşedintelui ANPC dl. Horia Constantinescu care ne comunica faptul că, cităm <<…. pot fi evitate costurile amenzii, dar trebuie să gasim soluţii pentru un minim de 10-20% din sumă care să acopere stresul comisarilor din ANPC care sunt terorizaţi de plângeri faţă de Blue Air>> sau cele venite din partea Directorului General ANPC, dl. Paul Silviu Anghel, care ne indica în discuţiile oficiale avute ce fel de ceasuri scumpe îi plac, aceştia au coordonat şi condus aceste abuzuri împotriva Blue Air”, au acuzat reprezentanții companiei.

Reacția ANPC

Președintele ANPC a declarat ulterior, într-o conferință de presă, că Blue Air se pregăteşte să iasă din piaţă şi tergiversează primirea procesului verbal privind amenda aplicată de ANPC şi privind obligaţia de a da consumatorilor banii înapoi.

„Blue Air de mult lua în calcul ieşirea de pe piaţă. Conform deciziei ANPC, ei trebuie să dea banii înapoi consumatorilor şi să le plătească despăgubiri în termen de 10 zile de la primirea procesului verbal, însă trag de timp. Nu au venit să îl ridice, aşa cum era normal. Noi am trimis procesul verbal prin poştă, cu confirmare de primire, iar acum aşteptăm să se întoarcă refuzul de primire. Următorul pas este să afişăm pe geam decizia de amendă”, a spus Constantinescu, citat de Agerpres.

El a relatat că a propus inclusiv o variantă prin care sumele să fie transformate în acţiuni Blue Air, lucru neacceptat de către reprezentantul companiei.

În ceea ce privește acuzația Blue Air conform căreia comisarii ANPC ar fi cerut mită, Horia Constantinescu a precizat că nu au existat astfel de discuții.

„Reprezentantul Blue Air ne-a spus că compania este în derivă şi el şi-a pus gaj la bancă toate proprietăţile, iar atunci unul dintre colegii noştri i-a spus că poate renunţa la ceasul scump de la mână, aceasta a fost discuţia despre ceasuri”, a adăugat șeful ANPC.

Sursa foto: Facebook / Blue Air

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *