Monday, November 28, 2022
Jurnalism corect


Autostrada Unirii: Proiectantul a predat documentația pentru capetele sectorului montan, cuprinse în PNRR

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 26 octombrie 2021

Pas important pentru Autostrada Unirii, cel mai mare proiect de infrastructură din istoria României. Firma spaniolă Acciona a predat luni, 25 octombrie, studiul de fezabilitate necesar construirii sectoarelor de capăt ale sectorului montan, Moțca-Leghin și Târgu Mureș-Miercurea Nirajului, cuprinse pentru finanțare în Planul Național de Redresare și Reziliență. Informația a fost oferită de Adrian Covăsnianu, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, care a participat la ședința săptămânală de progres. 

Acesta este a doua încercare a spaniolilor de a preda studiul de fezabilitate, după ce în luna august Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a respins studiul de fezabilitate, predat atunci integral, din cauza numeroaselor probleme.

Conform noului calendar asumat de proiectant cu CNAIR, studiul de fezabilitate pentru sectorul de mijloc, cel care cuprinde și zona montană, ar urma să fie predat până pe 7 decembrie.

„Autostrada Unirii” ar urma să aibă o lungime de 311 km, fiind împărțită în două segmente. Târgu Mureș – Târgu Neamț, în lungime de 211 km, este cel mai dificil și presupune traversarea munților. Celălalt, Târgu Neamț – Iași – Ungheni, ar urma să aibă o lungime de aproximativ 100 km și va străbate un relief mai puțin dificil.

Mai prindem finanțarea din PNRR?

Pentru a putea obține finanțare de 405 milioane euro din PNRR în vederea construirii celor 60 km din Autostrada Unirii este necesară îndeplinirea a două condiții esențiale. Întâi, contractul pentru proiectare și execuție să fie încheiat până la finele anului 2023, iar în al doilea rând, lucrările să se finalizeze până pe 31 august 2026. Acestea fiind spune, riscul de dezangajare a banilor europeni există, mai ales dacă este să privim mai cu atenție cum s-a derulat contractul pentru actualizarea studiului de fezabilitate. Deși societatea civilă a atras atenția asupra sumelor infime alocate la licitația pentru SF, compania de drumuri, la îndemnul ministrului transporturilor de la acea vreme, Răzvan Cuc, a mers mai departe cu procedura și a încheiat contractul cu firma Acciona. Încă de la început spaniolii au tărăgănat studierea traseului. Ulterior, aceștia au obținut o amânare de șase luni, în contextul în care era evident pentru toată lumea că suma din contract era insuficientă, iar în august 2021, la presiunea societății civile, au predat, pe stick, un studiu lacunar.

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
    MainNews

    FREE
    VIEW