Monday, April 15, 2024
Jurnalism corect


„Autostrada Transilvania: CNAIR mai acordă două luni firmei Erbașu pentru începerea proiectării lotului Suplacu de Barcău – Chiribiș

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 12 ianuarie 2024

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a emis Ordinul pentru începerea activităților de proiectare în vederea construirii lotului Suplacu de Barcău – Chiribiș, în lungime de 26,35 km, din Autostrada Transilvania. Acesta ar urma să își producă efecte abia din data de 15 martie 2024, asta deși contractul a fost încheiat în noiembrie 2023. 

Pentru finalizarea construcției celor 26,35 km antreprenorul român, Construcții Erbașu, are la dispoziție 2 ani (6 luni proiectare și 18 luni execuție lucrări). Contractul în valoare de 884 milioane de lei, fără TVA, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene și de la bugetul de stat. Pe traseul secțiunii de autostradă Suplacu de Barcău – Chiribiș se vor construi inclusiv opt poduri, opt pasaje și trei viaducte.

Lunga istorie a lotului Suplacu de Barcău – Chiribiș

Lucrările au fost începute aici în urmă cu peste 20 ani de către firma Bechtel în baza celebrului contract încheiat de guvernul condus de Adrian Năstase. După ani la rând în care ba s-a lucrat, ba s-a stat, statul român a reziliat înțelegerea cu firma americană și încheiat un nou contract cu spaniolii de la Corsan – Corviam. Nici de data aceasta nu a fost cu succes pentru că șantierul abandonat de Bechtel a rămas nemișcat.

Ulterior a fost lansată o nouă licitație, câștigată inițial de firma Erbașu, însă rezultatul a fost contestat în instanță de către Selina, care a avut câștig de cauză. Cu toate acestea, CNAIR nu a mai încheiat contractul cu constructorul din Oradea din cauza unor probleme legate de ofertă.

A fost nevoie de încă o procedură de atribuie, care în final a fost câștigată de Construcții Erbașu.

Comentarii


    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
    MainNews

    FREE
    VIEW