Friday, October 4, 2024
Jurnalism corect


Autostrada Sibiu – Pitești: Primii 13 kilometri, deschiși în 2022? Explicațiile directorului „Pro Infrastructură”

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 16 august 2022

Sunt șanse mari ca primii 13 kilometri din Autostrada Sibiu – Pitești să fie inaugurați în acest an. Firma austriacă Porr a terminat lucrările la structura Viaductului Tălmăcel, punctul critic al proiectului, astfel că, dacă nu vor exista surprize neplăcute, șoferii vor putea circula pe autostradă de la Sibiu la Boița în luna decembrie sau chiar puțin mai devreme, a declarat pentru Mainnews.ro, directorul Asociației Pro Infrastructură, Ionuț Ciurea. 

„Termenul contractual este undeva în aprilie. Dar se poate da drumul la trafic în decembrie fără prea mare determinare. Dacă vremea permite ar putea să accelereze și să deschidă în noiembrie. Ar trebui CNAIR să se asigure că antreprenorul este pe aceeași lungime de undă. Partea de structură la Viaductul Tălmăcel este gata. Urmează partea de hidroizolație și asfaltul, ceea ce înseamnă în maxim o lună trebuie să fie gata”, a precizat Ionuț Ciurea.

Executat în consolă, Viaductul Tălmăcel este una dintre cele mai spectaculoase lucrări de infrastructură din România. Are opt deschideri, o lungime de circa 650 metri și o înălțime a piloanelor de până la 30 metri.

Potrivit directorului Pro Infrastructură, printre cele mai importante lucrări rămase de finalizat pentru deschiderea traficului se numără Viaductul Tălmaciu și cele de asfaltare. În același timp, firma austriacă va avea de pus la punct parapetele de protecție, la montarea cărora deja lucrează, marcajele rutiere, iluminatul, indicatoarele, gardurile de împrejmuire și alte detalii minore.

„Cea mai întârziată structură este un viaduct aflat în apropiere. Din ce am înțeles este dat la un subcontractor. Erau și acolo la ultima placă, era armată. În perioada următoare trebuie turnată. De fapt, ;punctul critic’ ar fi reprezentat de asfaltul care mai este de turnat. Mai sunt zone unde trebuie mai multe straturi. Vorbim doar de câteva ‘găuri’ și stratul de uzură pe întreaga secțiune. Vorbim apoi de finisaje – parapete de protecție, stâlpi de iluminat, indicatoare. Nodurile nu reprezintă o problemă”, a precizat Ionuț Ciurea.

 

Sibiu-Boița

Constructor: Porr Construct

Valoarea contractului: 612,647 milioane lei fără TVA

Sursa de finanțare: Fonduri Europene în cofinanțare cu bugetul de stat al României

Data semnării contractului: 14 Aprilie 2019

Durata: 12 luni perioada de proiectare și 36 luni perioada de execuție

Garanție: 10 ani

Stadiu: 74%.

Autostrada București – Nădlac

Începută înainte de Revoluție prin construirea segmentului între București și Pitești, Autostrada A1 București – Nădlac are în prezent două mari „găuri”. Este vorba despre Sibiu – Pitești, respectiv o porțiune de circa 9 km din care 2 km de tunel pe lotul 2 al segmentului Lugoj – Deva.

Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de peste 122,11 de km este împărțită în cinci secțiuni:

Secțiunea 1: Contract în derulare cu Porr Construct din Austria. Inaugurare în 2022.

Secțiunea 2: CNAIR a semnat contractul cu asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret – Cengiz Insaat din Turcia. Termenul de realizare prevăzut este de 18 luni pentru proiectare și 50 de luni execuție. Nu a fost încă emis ordinul de începere a activităților de proiectare.

Secțiunea 3: CNAIR a semnat pe 1 august contractul cu asocierea WeBuild – Trancrad. Lucrările ar trebui să fie gata în a doua parte a anului 2027.

Secțiunea 4: În noiembrie 2021 a fost semnat contractul cu Porr Construct. Termenul este de 16 luni perioada de proiectare și 44 luni perioada de execuție a lucrărilor.

Secțiunea 5: WeBuid a început lucrările în septembrie 2021, stadiul actual fiind de 11,9%. Termenul de execuție este de 4 ani.

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

MainNews

FREE
VIEW