Autostrada Sibiu – Pitești: O firmă din Turcia apropiată de Erdogan a obținut contractul de 1 miliard euro pentru secțiunea 2
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat luni, 7 februarie, cu asocierea de firme turcești Mapa Insaat Ve Ticaret – Cengiz Insaat contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii 2 Cornetu – Boița (31,33 km) a autostrăzii Sibiu – Pitești.
Valoarea contractului este de 4,25 miliarde lei fără TVA, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene și bugetul de stat. Este cel mai mare contract pentru construirea unei autostrăzii din România de la celebra înțelegere cu Bechtel din 2003, în valoare de 2,8 miliarde dolari, care nu avea să fie dusă la bun sfârșit.
Termenul de realizare prevăzut este de 18 luni pentru proiectare și 50 de luni execuție, iar garanția lucrării este de 10 ani. Altfel spus, lucrările ar trebui să se încheie până la finele anului 2027.
Pe această secțiune urmează să fie construite:
– 49 de poduri și viaducte
– Șapte tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1590 m
– Ecoduct în zona localității Lazaret
O firmă apropiată de Erdogan
Mapa Insaat Ve Ticaret face parte din grupul de firme Mapa, fondat în 1970 de Mehmet Nazif Günal, care potrivit potrivit presei ar avea relații foarte apropiate cu președintele Turciei, Recep Tayyip Erdogan.
De altfel, Erdogan i-a luat apărarea lui Mehmet Nazif Günal, după ce fostul director al alianței Renault-Nissan, Carlos Ghosn a fost exfiltrat din Japonia, unde urma să fie condamnat, cu ajutorul unui zbor charter operat de un avion deținut de grupul Mapa.
Potrivit Los Angeles Times, chiar președintele Venezuelei, Nicolas Maduro s-ar fi folosit de avioanele deținute de Mapa. Acesta ar fi trimis aur către Istanbul în timpul manifestațiilor de protest care urmăreau înlocuirea sa de la putere. Ba mai mult, o aeronavă Mapa ar fi fost trimisă de la Moscova către Caracas pe data de 30 aprilie pentru a-l scoate din țară pe Maduro. Secretarul de stat al SUA de la acea vreme, Michael Pompeo, a spus că planul era să-l ducă pe Maduro în siguranță în Cuba, însă rușii l-ar fi convins să rămână.
Autostrada București – Nădlac
Începută înainte de Revoluție prin construirea segmentului între București și Pitești, Autostrada A1 București – Nădlac are în prezent două mari „găuri”. Este vorba despre Sibiu – Pitești, respectiv o porțiune de circa 9 km din care 2 km de tunel pe lotul 2 al segmentului Lugoj – Deva.
În lungime de aproximativ 122 km, Autostrada Sibiu – Pitești este împărțită în cinci secțiuni.
Pe secțiunea 1 Sibiu – Boița, austriecii de la Porr Construct au lucrat în ritm susținut, creând astfel premisele inaugurării în 2022, înainte de termenul din contract. Tot în anul 2021, italienii de la Astaldi au început lucrările pe secțiunea 5, în lungime de aproape 30 km, însă probabil acestea nu se vor încheia mai devreme de 2025. Tot în acest an CNAIR a finalizat licitația pentru secțiunea 4, cu același constructor de pe secțiunea 1 – Porr Construct. Secțiunea 3 se află în stadiul licitației pentru proiectare și execuție.
Sursa foto: Facebook / Sorin Grindeanu
Comentarii
… [Trackback]
[…] Read More here to that Topic: mainnews.ro/autostrada-sibiu-pitesti-o-firma-din-turcia-apropiata-de-erdogan-a-obtinut/ […]
… [Trackback]
[…] Here you will find 91589 additional Information to that Topic: mainnews.ro/autostrada-sibiu-pitesti-o-firma-din-turcia-apropiata-de-erdogan-a-obtinut/ […]