Autostrada Sibiu-Pitești: Companiile din China vor fi eliminate de la licitațiile pentru secțiunile 2 și 3

Companiile din China vor fi eliminate de la licitațiile pentru proiectarea și execuția secțiunilor 2 și 3 ale autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, pe baza Ordonanței de Urgență care permite acest lucru, a anunțat ministrul transporturilor, Cătălin Drulă.
„Se va aplica și noua ordonanță prin care ofertanții extracomunitari nu mai pot participa la achiziții publice din România. Deci pot participa firme din România, din Uniunea Europeană și din state cu care Uniunea Europeană are acorduri de reciprocitate, de exemplu Statele Unite, Canada, Japonia. (…) Tehnic vorbind, ofertele se depun după ce au fost precalificate. Deci se aplică pentru lotul 2 și lotul 3 din Autostrada Pitești-Sibiu”,a declarat Cătălin Drulă, într-un interviu acordat Economedia.ro.
Firmele chineze interesate de realizarea acestor proiecte vor fi eliminate deoarece nu au depus oficial oferte, licitațiile fiind în etapa de precalificare.
La procedura pentru secțiunea 3 Cornetu–Tigveni au fost depuse 15 candidaturi, dintre care cinci sunt ale unor companii din China. Asaltul chinez s-a repetat și la procedura de achiziție inițiată pentru secțiunea 2, cea mai dificilă a întregii autostrăzi, unde dintre cele 11 candidaturi două sunt ale unor companii din această țară.
Prevederile „OUG anti-China” nu se aplică firmelor care au depus oferte
Un articol al actului normativ stipulează că aceste reglementări nu se aplică procedurilor la care au fost depuse oferte.
„Procedurile de atribuire în cadrul cărora operatorii economici au depus oferte la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență se supun legislației în vigoare la data inițierii acestora” – articolul 5 al actului normativ.
Textul OUG este disponibil la paginile 5-7.
Monitorul Oficial Partea I nr. 346
Autostrada Sibiu – Pitești
Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de peste 122 de km, este împărțită în 5 loturi, va lega Centrul şi Vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi, fiind o parte importantă a Coridorului 4 Paneuropean. Secțiunea 1 este contractată cu firma austriacă Porr Construct. Pe secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești (30,35 km) a fost semnat contractul pentru proiectare și execuție cu italienii de la Astaldi.
Pe secțiunea 4 a fost desemnată câștigătoare Porr Construct, însă italienii Rizzani de Eccher au avut câștig de cauză la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor. Această sentință nu a împăcat pe toată lumea. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și China Railway au contestat la Curtea de Apel București.
Sursa foto: Inquam Photos / Alex Nicodim