Thursday, October 24, 2024
Jurnalism corect


Autostrada Ploiești – Buzău: Firma unui apropiat de-ai lui Ionel Arsene și turcii de la Tekfen contestă atribuirea lotului 3

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 8 noiembrie 2022 Etichete: , ,

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu poate încheia contractul pentru execuția lucrărilor la lotul 3 (Pietroasele – Buzău) al Autostrăzii Ploiești – Buzău, după ce pe rolul Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor au fost depuse alte două contestații. 

În martie 2022, compania de drumuri a desemnat firma Selina câștigătoarea licitației pentru construirea lotului Pietroasele – Buzău al Autostrăzii Ploiești – Buzău. Atribuirea a fost contestată de Nurol Insaat la CNSC, instanța dând câștig de cauză firmei din Turcia. Drept urmare, după ce a reevaluat ofertele, CNAIR atribuit contractul firmei Nurol.

Un nou război al contestațiilor

Cu toate acestea, compania de drumuri nu poate încheia înțelegerea. Danlin XXL, firmă deținută de Dan Amurăriţei, despre care presa locală scrie că ar fi un apropiat al președintelui Consiliului Județean Neamț, Ionel Arsene, și Tekfen din Turcia au contestat decizia la Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor.

Danlin XXL solicită instanței reevaluarea ofertei sale și celei depuse de Nurol. De cealaltă parte, Tekfen vrea declararea drept neconformă a ofertei depuse de Nurol sau reducerea punctajului acordat acesteia.

CNSC are termen legal 30 zile să pronunțe un verdict, însă au existat numeroase situații când această perioadă a fost depășită. Dacă instanța va respinge contestațiile depuse de Danlin XXL și Tekfen, CNAIR este obligată să încheie contractul, chiar dacă cele două firme au posibilitatea atacării deciziei la Curtea de Apel București.

Lotul 3 al Autostrăzii Ploiești – Buzău (Pietroasele – Buzău) are o lungime de 13,9 km și trebuie finalizat în 20 de luni. Pe această porțiune urmează să fie construite inclusiv opt poduri și un pasaj cu lungimea de 1,26 km.

Construcția acestui lot al Autostrăzii Moldovei, are o valoare de 1,09 miliarde de lei (fără TVA), finanțarea fiind asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

Autostrada Moldovei

Autostrada Moldovei va avea până la Pașcani o lungime de aproximativ 320 km și este împărțită în patru tronsoane Ploiești-Buzău, Buzău-Focșani, Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani. Toate aceste tronsoane au fost incluse spre finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență și ar trebui finalizate până în 2026.

Proiectul ar trebui continuat cu alte alți 117 km de drum de mare viteză, anume tronsoanele Pașcani – Suceava și Suceava – Siret, acestea fiind în faza de proiectare.

CITEȘTE ȘI: Autostrada Ploiești – Buzău: Lucrări în ritm de melc pe lotul 1 / Avans încurajator la lotul 2

Sursa foto: Inquam Photos / Bogdan Dănescu

Comentarii