Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Autostrada Ploiești-Buzău: Avansul pe primele două loturi, la peste 40%

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 11 ianuarie 2024

Constructorii primelor două loturi ale Autostrăzii Ploiești-Buzău au reluat lucrările, stadiul fizic de execuție fiind de 43% pe lotul 1 Dumbrava – Mizil, respectiv de 41% pe lotul 2 Mizil – Pietroasele, a anunțat Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. 

În prezent, pe lotul 1 se desfășoară lucrări de reprofilare taluze și montare prefabricate pentru podețe, în timp ce pe lotul 2 a început instalarea grinzilor, montarea dalelor și a elementelor prefabricate pentru podețe.

„Mobilizarea în șantier trebuie însă să crească progresiv în special pe lotul Mizil – Pietroasele”, a atras atenția directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.

Chiar și în aceste condiții, deschiderea celor două loturi în acest an, așa cum prevăd termenele din contract, rămâne problematică, în condițiile în care mai sunt foarte multe lucrări de executat.

CITEȘTE ȘI: Ce autostrăzi și drumuri expres vor fi deschise în 2024. Scenariul ministrului Grindeanu vs scenariul realist

Lotul 1 (Dumbrava -Mizil): 21 km

Antreprenor: Asocierea Impresa Pizzarotti&SPA – Pizzarotti SA – Retter Projectmanagement SRL;
Durată contract: 20 luni (execuție);
Valoare contract: 1,46 miliarde de lei, fără TVA;
Ordin de începere: 22.08.2022;
Stadiu actual: 43%;
Termen deschidere: 2024.

Lotul 2 (Mizil – Pietroasele): 28,35 km

Antreprenor: Asocierea SC Coni SRL – Trace Group Hold PLC;
Durată contract: 20 luni (execuție);
Valoare contract: 1,24 miliarde de lei, fără TVA;
Ordin de începere: 12.08.2022;
Stadiu actual: 41,2%;
Termen deschidere: 2024.

Autostrada Moldova, finanțată din PNRR

Autostrada Moldova va avea până la Pașcani o lungime de aproximativ 320 km și este împărțită în patru tronsoane Ploiești-Buzău, Buzău-Focșani, Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani. Toate aceste tronsoane au fost incluse spre finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență și ar trebui finalizate până în august 2026. În caz contrar, România va pierde banii europeni.

În acest moment aproape toate loturile finanțate prin PNRR ale Autostrăzii Moldova au constructori, singura excepție fiind lotul 3 al tronsonului Ploiești-Buzău. Grupul UMB Tehnostrade, patronat de Dorinel Umbrărescu, lucrează pe toate cele 10 loturi între Buzău și Pașcani, în vreme Impresa Pizzaroti și asocierea Coni – Trace pe câte un lot din tronsonul Ploiești-Buzău.

Comentarii