Autostrada Moldova: Ciolacu și Grindeanu au mers să taie panglica la „Cocoașa de la Focșani”, cu mai puțin de o lună înainte de alegeri
Premierul Marcel Ciolacu și ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, au efectuat miercuri o vizită pe lotul 4 al Autostrăzii Buzău – Focșani. Șoseaua de mare viteză va fi deschisă traficului rutier joi, ora 17:00, cu aproape 3 luni întârziere față de termenul inițial.
„Sunt mândru că reușim să facem ceea ce le-am promis românilor, să finalizăm primii kilometri din Autostrada Moldovei! Până la finalul anului, românii vor putea circula pe aproape 130 de kilometri din A7. Asta facem noi, cei de la PSD – finalizăm investiții uriașe care schimbă în bine viața românilor. Noi facem kilometri de autostrăzi, iar alții fac postări pe rețelele sociale! Nu ne oprim aici și vom continua să investim masiv în toate județele Moldovei – fie că vorbim de infrastructura mare, fie că vorbim de dezvoltarea prin reindustrializare! Cu fiecare kilometru de autostradă, Moldova este mai aproape de recuperarea decalajelor față de celelalte regiuni ale României! Sunt circa 4 miliarde de euro investiți doar în această autostradă, care se vor multiplica în economie de opt ori prin atragerea de investiții, în economia Moldovei!”, a scris Marcel Ciolacu, pe Facebook.
În lungime de 10,94 km, lotul 4 al Autostrăzii Buzău – Focșani face legătura între nodurile Mândrești-Munteni și Focșani Nord (DN2). Totodată, contractul prevede și construirea unui drum de legătură între DN2 și DN2D, care va funcționa ca o cetură de nord a orașului Focșani, însă pe această porțiune de drum lucrările nu sunt încă gata. Termenul inițial de finalizare a fost august 2024, însă constructorul, grupul UMB Tehnostrade, a înregistrat întârzieri din cauza volumului mult prea mare de lucrări contractate.
Lotul și-a căpătat denumirea de „Cocoașa de la Focșani” din cauza autorităților locale din Focșani, care au insistat ca drumul de mare viteză să ocolească un câmp situat între oraș și satul Mândrești. Așa s-a ajuns ca Autostrada Moldova să măsoare în plus aproximativ 5 km și să fie mai scumpă cu aproximativ 20 milioane de euro.
Alți 30 km, aproape de deschidere
Potrivit Asociației Pro Infrastructură, între 20 și 24 noiembrie se vor deschide și cei 30,8 kilometri ai lotului 2, între Buzău Nord (Vadu Pașii) și Râmnicu Sărat, înainte de termenul contractual inițial, aprilie 2025.
În schimb, spun reprezentanții API, anul acesta nu va fi gata de deschidere lotul 1 al autostrăzii, care cuprinde un pod peste râul Buzău, al cărui termen de finalizare, august 2024, a fost depășit. Potrivit API, nu ar trebui să fie gata anul acesta nici lotul 3, în lungime de 36,1 km, pentru care termenul de finalizare este în aprilie 2025.
Odată cu inagurarea lotului 4 al Autostrăzii Buzău – Focșani, România va ajunge la 47,17 kilometri inaugurați în 2024 și la o rețea totală de 1122,27 km de autostradă și drum expres în exploatare.
Cu o lungime totală de aproximativ 450 km, Autostrada Moldova ar trebui să asigure legătura rutieră între Muntenia și Moldova. La această oră se circulă pe doar 16 km de autostradă, pe Varianta de Ocolire Bacău. În plus aproximativ 320 km, între Ploiești și Pașcani, se află în diferite stadii de execuție, în baza unor contracte finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență.
Autostrada continuă cu alte două secțiuni, în lungime totală de aproape 120 km: Pașcani – Suceava și Suceava – Siret. Aceste două porțiuni au fost întârziate din cauza problemelor cu realizarea documentației tehnice, iar autoritățile le-au inclus spre finanțare în Programul Transport 2021 – 2027.
Comentarii