Friday, October 25, 2024
Jurnalism corect


Autostrada București Nord: CNAIR semnează cu Pizzarotti contratul pentru lotul 1, la 4 ani de la lansarea licitației

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 7 septembrie 2023

Declanșată în iunie 2019, pe vremea când în fruntea Ministerului Transporturilor se regăsea Răzvan Cuc (PSD), licitația pentru proiectarea și execuția lotului 1 al Autostrăzii A0 Centura București Nord a ajuns în sfârșit la final. După ce și Curtea de Apel București a respins contestația firmei Intrakat, Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a anunțat că CNAIR va demara procedurile pentru încheierea contractului cu italienii de la Impresa Pizzarotti.

CNAIR ar fi trebuit să încheie cu Impresa Pizzarotti contractul pentru ultimul lor din A0 rămas fără constructor încă din luna mai, în condițiile în care Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins contestație depusă de Intrakat.

Cu toate acestea, după ce firma din Grecia a atacat decizia la Curtea de Apel București, responsabilii din compania de drumuri au refuzat să dea undă verde parafării înțelegerii. Aceștia au solicitat reprezentanților Pizzarotti să accepte semnarea unui act privind asumarea unor eventuale despăgubiri în situația în care rezultatul licitației ar fi întors de alte instanțe.

Aceștia din urmă au refuzat categoric să accepte semnarea unui astfel de document, așa că au contestat la CNSC, iar instanța le-a dat dreptate. Responsabilii din CNAIR nu s-au lăsat însă înduplecați și nu au mers mai departe cu semnarea contractului până când și Curtea de Apel București nu tranșat definitiv acest caz.

Valoarea contractului va fi de 815 milioane lei, fără TVA, finanțarea fiind asigurată prin Programul Transport.

Autostrada de Centură București

Noul inel de centură al Capitalei, construit la profil de autostradă, va avea 100,7 km și este împărțit în două secțiuni, nord și sud.

Dacă pe secțiunea de sud, în ciuda întârzierilor, lucrările avansează, pe cea de nord lucrurile nu stau la fel de bine. Doar pe lotul 2 se lucrează la turație maximă, în timp ce lotul 4 se află în stadiu incipient. Pentru lotul 3, CNAIR a încheiat în luna martie contractul cu o firmă din China, iar secțiunea se află în etapa de proiectare.

Sursa foto: Inquam Photos / George Călin

Comentarii