Sunday, May 19, 2024
Jurnalism corect


Autostrada A0 Centura București Nord: Italienii de la Pizzarotti, desemnați din nou câștigători la licitația pentru lotul 1

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 9 august 2022

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat marți, 9 august, asocierea Impresa Pizzarotti – Retter câștigătoarea licitației pentru proiectarea și execuția lotului 1 din secțiunea nord a autostrăzii A0 Centura București.

Inițial contractul fusese atribuit firmei Nurol Insaat din Turcia, însă Pizzarotti a avut câștig de cauză în instanță, astfel că responsabilii din CNAIR au fost nevoiți să reevalueze ofertele. Pe 21 octombrie 2021 italienii au fost desemnați câștigători însă procedura a fost din nou contestată în instanță, CNAIR fiind obligată la o nouă reevaluare. Acum, dacă nu vor mai fi depuse contestații sau acestea vor fi respinse, compania națională de drumuri poate încheia contractul.

Valoarea ofertei făcute de asocierea Pizzarotti – Retter este de 815 milioane lei fără TVA, finanțarea contractului fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile și bugetul de stat.

Termenul de predare al lucrării este de 34 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare și 22 de luni perioada de execuție a lucrărilor. Garanția ofertată de Pizzarotti este de 10 ani.

Rușinea de pe lotul 1 din A10

Dacă este vorbim despre mari lucrări de infrastructură întârziat, inevitabil vom merge cu mintea la lotul 1 al autostrăzii A10 Sebeș – Turda. Pentru această porțiune de șosea de mare viteză CNAIR a încheiat în noiembrie 2014 un contract de proiectare și execuție cu Impresa Pizzarotti. Conform înțelegerii, autostrada ar fi trebuit predată „la cheie” de constructor în termen de 22 de luni.

Mobilizarea în teren a fost extrem de slabă, cu excepția zilelor în care șantierul era vizitat de șefii de la drumuri, însoțiți de alaiul de jurnaliști. În loc să finalizeze lucrările până în septembrie 2016, așa cum se angajaseră prin contract, italienii s-au folosit de toate tertipurile legale pentru a nu fi penalizați. Ba mai mult, aceștia au condiționat continuarea lucrărilor de achitarea datoriilor pe care statul le avea față de ei în urma unui litigiu privind un sector de autostrada din A3.

Așa s-a ajuns că deschiderea circulației, pe 14,8 km din cei 17 km, cu restricții de viteză, a avut loc abia în decembrie 2020, cu doar câteva zile înainte alegerile parlamentare. Pe 29 iunie 2021 Pizzarotti a deschis nodul Sebeș în integralitate, însă nici până acum nu au reușit finalizarea tuturor lucrărilor.

Autostrada A0 Centura București

Noul inel de centură al Capitalei, construit la profil de autostradă, va avea 100,7 km și este împărțit în două secțiuni, nord și sud.

Secțiunea de Sud

Lotul 1 Glina – Vidra

Constructor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS

Lungime: 16,93 km

Valoare contract: 830,6 milioane lei fără TVA

Data semnării: 26 august 2019

Termen: 12 luni proiectare și 30 de luni execuție

Garanție 5 ani

Stadiu: 42,79%

Lotul 2 Vidra – Bragadiru

Constructor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS

Lungime: 16,3 km

Valoare contract: 750,8 milioane lei fără TVA

Data semnării: 9 martie 2019

Termen: 12 luni proiectare și 30 de luni execuție

Garanție: 5 ani

Stadiu: 58,32%

Lotul 3 Bragadiru – Joița

Constructor: Aktor – Euro Construct Trading 98

Lungime: 17,965 km

Valoare contract: 750,8 milioane lei fără TVA

Data semnării: 14 aprilie 2019

Termen: 12 luni proiectare și 30 de luni execuție

Garanție: 5 ani

Stadiu: 9,95%

Secțiunea de Nord

Lotul 1 DJ 601A – Corbeanca

Constructor desemnat: Impresa Pizzarotti

Lungime: 17,5 km

Valoarea ofertată: 815 milioane lei fără TVA

Termen: 12 luni proiectare și 22 de luni execuție

Garanție 10 ani

Lotul 2 Corbeanca – Afumați

Constructor: SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade

Lungime: 19 km

Valoarea estimată a contractului: 831,9 milioane lei fără TVA

Termen: 12 luni proiectare și 22 de luni execuție

Garanția ofertată: 10 ani

Lotul 3 Afumați – Cernica

Constructor desemnat: Nurol Insaat VE Ticaret (Nu a fost semnat contractul din cauza unor contestații)

Lungime: 8,6 km

Valoarea ofertată: 428,8 milioane lei fără TVA

Termen: 12 luni proiectare și 18 de luni execuție

Garanția ofertată: 10 ani

Lotul 4 Cernica – A2

Constructor: Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade

Lungime: 4,47 km

Valoarea estimată a contractului: 312,6 milioane lei fără TVA

Termen: 12 luni proiectare și 18 de luni execuție

Garanție 10 ani

Stadiu: Etapa de obținere a acordului de mediu

Sursa foto: Inquam Photos / George Călin

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *