Thursday, October 24, 2024
Jurnalism corect


Autoritățile se pregătesc să elimine defintiv dosarul cu șină. Ce obligații vor avea instituțiile publice

By Dragomir Georgiana , in Stirile zilei , at 5 iulie 2023 Etichete: , , , , ,

Legea prin care se elimină dosarul cu șină și copiile legalizate în raportul cetățean-instituție publică a intrat în vigoare, iar Ministerul Afacerilor Interne a menționat că va verifica modul în care va fi pusă în aplicare această debirocratizare. 

Concret, autoritățile  nu vor mai putea cere cetăţenilor dosar cu sau fără șină, dar nici copii legalizate ale documentelor. De asemenea, instituțiile sunt obligate să accepte copia în format electronic a cărții de identitate și trebuie să aibă o adresă de e-mail specială unde să primească documentele și prin intermediul căreia să transmită comunicările, documentele solicitate de cetățeni.

Cătălin Predoiu, ministrul Afacerilor Interne și vicepremier, a menționat, miercuri, 5 iulie, că toate prefecturile din țară vor primi o scrisoare prin care vor verifica instituțiile dacă aplică legea „eliminării dosarului cu șină”.

„Legea a intrat în vigoare pe data de 4 iulie şi instituţiile au la dispoziţie 30 de zile pentru a se organiza în acest sens. Pot să vă anunţ că în calitate de ministru al Afacerilor Interne, voi transmite o scrisoare, circulară către toţi prefecţii, pentru a lua măsurile, în limita competenţelor legale, de a invita şi a observa modul în care instituţiile publice, autorităţile statului aplică această lege”, a declarat ministrul Predoiu.

Chiar dacă generic spunem că trăim în „era internetului”, instituțiile publice din România solcitau dosare cu șină, copii ale unor documente pe care le puteau obține accesând o bază de date unică interinstituțională, lucru care afecta activitatea în administrația publică, prin întârzierea unor proceduri în favoarea cetățenilor.

Fostul președinte al ANAF oferea un exemplu de birocrație: „Au pus cerințe să aibă la dosar hârtia aia veche”

Fostul președinte al ANAF, Lucian Heiuș, oferea un exemplu de birocrație practicată de Agenția Fondului pentru Mediu, unde se cereau dosare, dar și documente în format hârtie, pe care le-ar fi putut obține din baza de date a primăriilor.

Se depun dosare pentru acele panouri fotovoltaice, Casa Verde. Nu vă supăraţi, vorbim deja de doi ani de zile de digitalizare şi avem în serviciile fiscale municipale şi orăşeneşti un aflux de sute de mii de oameni care vin să-şi ia un certificat de atestare fiscală pe persoană fizică. Trebuie să facă acelaşi lucru şi la primărie, pentru că onor cei de la Mediu au pus cerinţe ca să aibă la dosar formatul ăla, hârtia aia veche”, susținea Lucian Heiuș, în urmă cu câteva luni.

Sursă foto: Pixabay

Comentarii