Autoritățile pregătesc licitația pentru Trenul Metropolitan București-Ilfov / Ce rute feroviare va include
Primăria Capitalei și Consiliul Județean Ilfov, prin Transport Public București-Ilfov (TPBI), au publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene intenția de a lansa licitația pentru contractului de servicii publice aferent Trenului Metropolitan.
Regulamentul european prevede ca autoritățile să publice anunțul în Jurnalul Oficial al UE cu cel puțin un an înainte de începerea licitației efective.
Vor exista 20 de rute feroviare, astfel: Gara de Nord (GN) – Aeroport T1, GN – Scroviștea, GN – Gara (G) Vest, GN – Băneasa – G Obor, G Obor – Băneasa – G Vest, Titan Sud – Tânganu, GN – Pantelimon, GN – Băneasa – Islaz, G Obor – Pantelimon – Islaz, GN – Săbăreni, GN – Domneștii de Sus, GN – Căciulați, GN – Greci, GN – G Vest – Progresul, G Obor – Băneasa – Aeroport T1, GN – Snagov Plaja, G Obor – Tunari – Aeroport T1, GN – Balotești – Aeroport T2, Orbital Mare (Centura), Orbital Mic (inel median).
Licitația efectivă va fi lansată după 3 octombrie 2023, iar durata contractelor va fi de maximum 15 ani, arată TPBI.
„Pentru acest proiect, poate fi utilizată infrastructura deja existentă care trebuie modernizată și numai în unele cazuri construită de la zero”, potrivit autorităților bucureștene.
Pentru proiectul Trenului Metropolitan sunt prevăzute investiții de 960 de milioane de euro, proveniți din fonduri europene. 614 milioane de euro vor fi alocați pentru achiziția trenurilor noi, restul fiind destinați investițiilor în infrastructură.
TPBI mai arată că prima etapă (traseele GN – Gara (G) Vest, GN – Băneasa – G Obor, G Obor – Băneasa – G Vest, GN – Scroviștea) va costa 44 de milioane de euro și va ajuta 86.000 de călători pe zi.
„Standardele de calitate oferite călătorilor vor respecta normele europene, cu stații moderne, cu parcări pentru mașini și biciclete, integrate în mediul natural etc.
Durata călătoriei cu trenul este estimată la jumătate față de durata călătoriei cu autoturismul personal, iar trenul metropolitan va fi integrat cu sistemul de transport urban și regional, astfel încât fiecare călător să-și poată alege cea mai bună variantă de deplasare”, mai arată sursa citată.
Sursă foto: Inquam Photos / George Călin
Comentarii