Tuesday, August 9, 2022
Jurnalism corect


Asociația Pro Infrastructură, semnal de alarmă privind proiectele din țară:  Solicităm premierului și ministrului Transporturilor să demonstreze că sunt mai competenți decât predecesorii lor

By Raluca Ionescu-Heroiu , in Stirile zilei , at 7 ianuarie 2020 Etichete: , , , , ,

Asociația Pro Infrastructură trage un semnal de alarmă referitor la faptul că principalele proiecte din țară vor suferi o subfinanțare în anul 2020, după ce legea bugetului de stat pentru anul în curs a fost promulgată de Klaus Iohannis.

În ciuda faptului că Guvernul a precizat că principalele investiții pe fonduri europene aflate în derulare vor fi prioritizate, “lucrurile nu par să stea așa”, conform Asociației.

“Președintele Klaus Iohannis a promulgat ieri legea bugetului de stat pentru anul 2020, după ce Guvernul Orban și-a asumat răspunderea în Parlament la finalul anului trecut pentru această lege. Deși, declarativ, vor fi prioritizate principalele investiții pe fonduri europene aflate în derulare, lucrurile nu par să stea așa”, se arată în mesajul de pe pagina de Facebook a Asociației Pro Infrastructură.

În plus, Asociația solicită actualului premier și ministru al Transporturilor “să demonstreze și cu fapta, nu doar cu vorba, că sunt mai competenți decât predecesorii lor”.

Asociația Pro Infrastructură dă ca exemple centura orașului Bacău, autostrada Sebeș-Turda, drumul Expres Craiova-Pitești, podul peste Dunăre de la Brăila și multe altele.

“Un prim exemplu ar fi centura orașului Bacău, un proiect de aproximativ 800 de milioane de lei cu TVA pe care lucrările au început în martie 2019 și au avansat pe parcursul anului foarte bine, fiind utilizați aproximativ 250 de milioane de lei. Estimările noastre indică un necesar de 350-400 de milioane de lei în 2020. Alocarea Guvernului Orban: 64 de milioane. Comparativ, construcția Centurii Târgu Mureș, aflată într-o licitație suspendată de 3 luni, fără oferte depuse, cu șanse reduse de contractare în 2020, are o alocare mai mare.

Un alt proiect drastic subfinanțat este Autostrada Sebeș-Turda. Chiar dacă avansul în 2019 nu a fost cel scontat, au fost consumate 183 de milioane de lei. Alocarea pentru 2020 este de doar 56 de milioane, mult sub o estimare realistă de aproximativ 200 de milioane.

Drumul Expres Craiova-Pitești (cele 3 loturi aflate în construcție în valoare de peste 2 miliarde de lei cu TVA) au o alocare modică de 96 de milioane de lei, deși premierul Orban a spus că în 2 ani se finalizează lucrările (evident, o promisiune fantezistă).

Podul peste Dunăre de la Brăila, o investiție de peste 2 miliarde de lei care a atras în 2019 peste 500 de milioane, are o alocare de doar 97 de milioane de lei în 2020.

Alte proiecte subfinanțate în 2020 în opinia noastră ar fi A3 Autostrada Transilvania și A3 Râșnov-Cristian, centurile Satu Mare, Timișoara, Rădăuți, reabilitarea DN76, realizarea studiilor pentru Autostrada Timișoara-Moravița, realizarea studiilor pentru modernizarea căilor ferate București-Giurgiu și Cluj Napoca-Oradea sau dublarea căii ferate între Mogoșoaia și Balotești”, se arată în mesajul Asociației.

sursa foto: Asociatia Pro Infrastructura 

 

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
    MainNews

    FREE
    VIEW