Saturday, December 14, 2024
Jurnalism corect


Asltom contestă rezultatul licitației pentru 20 de trenuri inter-regionale

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 26 septembrie 2023 Etichete: , , ,

Autoritatea pentru Reformă Feroviară nu va putea semna, cel puțin deocamdată cu compania poloneză PESA contractul pentru achiziția a 20 de trenuri electrice inter-regionale, după ce Alstom a contestat rezultatul licitației. 

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a lansat pe 28 noiembrie, o nouă licitație privind achiziția a 20 de rame electrice inter-regionale, cu posibilitatea suplimentării comenzii cu alte nouă rame, după ce prima procedură a fost anulată din lipsă de oferte.

Valoarea estimată este cuprinsă între 1,2 și 2,3 miliarde lei, fără TVA, inclusiv serviciile de mentenanţă și reparații necesare funcționării în condiții optime de siguranță și confort, instruire a personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor, transportul, asigurarea, punerea în funcţiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie. Finanțarea este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

Pe unde vor circula

Ramele electrice inter-regionale vor fi utilizate pe următoarele rute: Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova; Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău- Pașcani-Iași/Suceava; Galați – Marășești – Bacău – Pașcani – lași/Suceava; Galați-Brăila – Făurei – Fetești – Constanța (Mangalia); (Mangalia) – Constanța – Fetești – Brăila – Mărășești – Bacău -Pașcani – Iași/Suceava; (Giurgiu) București – Ciulnița – Călărași.

Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj Napoca – Oradea și Craiova- Calafat, extinderea serviciilor, după finalizarea electrificării, trenurile vor fi operate și pe următoarele rute de circulație: Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova – Calafat.

Pe lângă livrarea ramelor, contractul presupune și servicii privind: mentenanţa și reparațiile, instruirea personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor și a aplicațiilor software, transportul, asigurarea, punerea în funcţiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie.

Perioada de mentenanţă și servicii de reparații este de 15 ani, necesară funcționării respectivelor trenuri. Astfel, contractul de achiziţii are prevăzută o clauză de revizuire, respectiv posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 15 ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional.

Comentarii


    MainNews

    FREE
    VIEW