ARF pregătește achiziția pentru alte 143 de trenuri electrice
Autoritatea pentru Reformă Feroviară pregătește documentația pentru achiziția altor 143 de trenuri electrice regionale, finanțate din fonduri europene, a dezvăluit președintele ARF, Ștefan Roșeanu, într-o declarație acordată Agerpres.
„Am reuşit să înaintăm cu demararea noului proiect de achiziţie de trenuri electrice de scurt parcurs, în condiţiile în care Guvernul a aprobat recent Ordonanţa de Urgenţă care actualizează cadrul de reglementare al Fondului pentru Modernizare. Colegii mei au finalizat studiul de fezabilitate pentru achiziţia unui nou pachet de trenuri electrice de scurt parcurs – RE-R 2, 3 şi 4 au primit numele de cod. Practic, vorbim de un pachet de 143 de trenuri suplimentare faţă de cele 62 care sunt sub contract începând cu decembrie anul trecut. Din aceste 143 de trenuri, avem deja identificată sursa de finanţare prin fonduri europene, Programul Transport, pentru 58 de trenuri de 160 şi de 200 de locuri. Avem deja discuţii cu colegii noştri care gestionează fondurile europene şi vom aplica pentru atragerea unei noi surse de finanţare pentru o parte din aceste trenuri care încă nu sunt susţinute financiar”, a declarat, pentru Agerpres, preşedintele ARF, Ştefan Roşeanu.
Contractul pentru cele 58 de trenuri cu finanţare asigurată va fi scos la licitaţie pe loturi.
„Mai departe vor face colegii mei o analiză finală pe strategia de achiziţii dacă şi în interiorul acestor două loturi majore de achiziţie va mai exista vreo altă împărţire la unul din cele două pachete de trenuri. Ambele sunt de scurt parcurs, doar că la 160 de locuri e un număr mai mare de trenuri, practic e aproape de 40 de bucăţi. Deci, am vorbit de o împărţire similară celei care a fost la achiziţia primelor trenuri semnate anul trecut, unde am avut câte 20 de trenuri pe fiecare lot. Este una dintre opţiunile analizate sau rămânem cu toate într-un singur pachet. Pentru ambele variante normal că există întotdeauna argumente pro şi contra, de la deschidere de piaţă până la uniformitatea flotei şi uşurinţa în asigura mentenanţa”, a explicat Roşeanu.
Potrivit şefului ARF, aceste trenuri, împreună cu celelalte 62 trenuri electrice de scurt parcurs contractate cu producătorul polonez PESA, vor permite ca în aproximativ trei ani, deci orizontul 2026 – 2027, să existe în jurul reşedinţelor de judeţ servicii regionale moderne, în cadenţă de o oră pe direcţie.
„În acest moment, ARF are 119 trenuri contractate – rame de lung parcurs şi rame de scurt parcurs – şi acum vorbim de un pachet de încă 143 de trenuri care vizează completarea hărţii pe rutele electrificate”, a precizat Roşeanu.
Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Comentarii