Sunday, April 14, 2024
Jurnalism corect


Aproape 700 milioane euro de la Comisia Europeană pentru calea ferată din România

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 20 octombrie 2023

Compania CFR SA și Agenția Executivă Europeană pentru Climă, Infrastructură și Mediu (CINEA) au semnat acordurile de finanțare, în valoare totală de 672,7 milioane euro, pentru etapa a II-a a proiectelor de modernizare a infrastructurii feroviare pe tronsonul București Nord – Giurgiu Nord Frontieră, în Portul Constanța și pentru primul proiect de electrificare și modernizare a infrastructurii feroviare prin punctul de frontieră de la Vicșani, granița cu Ucraina, implementat în colaborare cu Căile Ferate Ucrainene.

„Cele trei proiecte, cu finanțare din fonduri nerambursabile CEF – Fondul de Coeziune prin Mecanismul European de Interconectare, sector Transporturi -, aprobate de Comisia Europeană, au un rol esențial în dezvoltarea rețelei de căi ferate din sudul și nordul țării, la granița cu Ucraina, și vor contribui în mod direct la creșterea capacității de exploatare și de conectivitate a infrastructurii feroviare pentru ambele categorii de transport, de călători și de mărfuri”, a transmis CFR SA.

În valoare de 125,6 milioane euro, proiectul de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanța prevede modernizarea liniei Valu lui Traian – Palas și dublarea liniei de acces între Ecluza Agigea și Ferri Boat.

De asemenea, Comisia a validat și proiectul privind modernizarea și electrificarea liniei de cale ferată București Nord – Giurgiu Nord. Estimat la aproape 500 milioane euro, acesta presupune reabilitarea liniei Progresu – Jilava – Vidra, reabilitarea liniei Comana – Giurgiu Nord – Giurgiu Frontieră, electrificarea întregului tronson și dublarea liniei Daia – Frătești, în lungime de 4,2 km.

Un al treilea proiect aprobat de executivul comunitar, în valoare de aproape 50 milioane euro, comunitar prevede electrificarea liniei de cale ferată Dărmănești – Vicșani, inclusiv modernizarea podului peste râul Suceava, în stația Dornești, pe linia spre Putna.

Perioada de implementare a celor trei proiecte este cuprinsă între 2 ani și 10 luni și 4 ani și 8 luni.

Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Comentarii


    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
    MainNews

    FREE
    VIEW