Saturday, April 20, 2024
Jurnalism corect


Aproape 500 de propuneri înregistrate, în primele 10 zile de la lansarea proiectelor legii educaţiei naţionale

By Diochetanu Andreea , in Stirile zilei , at 22 iulie 2022

Ministerul Educației este în plin proces de consultare pe marginea proiectelor legilor educației și anunță că a primit aproape 500 de propuneri în acest sens. 

Astăzi, ministerul a analizat și acceptat propunerile făcute de Consiliul Național al Elevilor pe tema legii învățământului preuniversitar. Ulterior, a avut loc dezbaterea propusă de Alianța „O Voce pentru Educație”.

„Joi, 21 iulie, au avut loc consultări cu federațiile sindicale din învățământul preuniversitar (Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” și Federația Sindicatelor Libere din Învățământ), iar astăzi, 22 iulie, s-au desfășurat consultări cu Federația Națională Sindicală „Alma Mater” pe marginea proiectului legii învățământului superior.

Tot în cursul acestei zile va avea loc la sediul Ministerului Educației o dezbatere pe tema susținerii excelenței prin intermediul Centrelor de Excelență, eveniment ce face parte din seria celor 10 dezbateri programate în primele 10 zile de consultări.

Ne dorim ca dialogul să rămână în continuare susținut, în contextul în care calendarul alocat consultării publice se derulează până spre finalul lunii următoare (24 august)”, precizează ministerul.

Totodată, în comunicat se arată că în primele 10 zile de la lansarea proiectelor în consultare au fost primite aproape 500 de propuneri, „în mare parte de natură să aducă un plus de calitate textelor proiectelor de lege”.

Amintim că ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a explicat, la începutul acestei săptămâni, de ce aduce modicări Legilor Educației. Într-o declarație transmisă presei, acesta enumera 10 motive, între care nemulțumirea elevilor și a profesorilor privind disciplinele și programele, dar și rezultatele slabe din ultimii ani „care au nemulțumit pe toată lumea”.

De asemenea, Cîmpeanu menționa că se dorește o „educație de calitate, responsivă și suportivă”, ceea ce necesită o „reformare sistemică”.

„Schimbăm pentru că ne dorim o educație de calitate, responsivă și suportivă, iar acest lucru necesită o reformare sistemică și curriculară, o mentalitate, o conduită și, nu în ultimul rând, o atitudine proactivă. Schimbăm pentru că vrem să susținem în egală măsură excelența și echitatea. Schimbăm pentru că trebuie să avem un fundament pentru redarea prestigiului și demnității profesiei de dascăl, inclusiv printr-o salarizare motivantă care să fie cel puțin la nivelul salariului mediu pe economie, încă de la debutul în carieră.

Schimbăm pentru că, în ultimii ani, rezultatele sistemului actual au nemulțumit pe toată lumea/întreaga societate, iar analfabetismul funcțional a rămas constant sau chiar a crescut, ceea ce duce, evident, la rezultate slabe în materie de învațare relevantă pentru o viață independentă și deplină.

Schimbăm pentru că sistemul de învățământ se răsfrânge asupra vieții tuturor. Pentru că avem nevoie de absolvenți autonomi, de absolvenți care să înțeleagă ce se întâmplă în jurul lor și să gândească critic, de absolvenți care să caute soluții creative, și nu bazate pe șabloane, la problemele pe care le întâmpină societatea, de absolvenți care să fie antreprenori sau să muncească eficient și să plătească impozite și taxe în România, astfel încât banii investiți în educație să se întoarcă în sistemul de învățământ și în alte servicii publice. Avem nevoie de absolvenți care să producă bunăstare, să aibă capacitatea de a face acest lucru în mod inovativ, orientat spre viitor, și nu doar reproducând tipare existente”, a declarat, între altele, ministrul.

Mai multe detalii, aici:

Foto: Inquam Photos/Octav Ganea

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
    MainNews

    FREE
    VIEW