Monday, May 17, 2021
Jurnalism corect


ANAF a suplimentat documentele acceptate pentru înscrierea de la distanță în Spațiul Privat Virtual

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 2 iunie 2020 Etichete: ,

Spațiul Privat Virtual (SPV) devine mai ușor de accesat pentru cetățeni. ANAF  a suplimentat documentele acceptate pentru aprobarea înregistrării de la distanţă.

Potrivit unui comunicat al instituției, aprobarea înregistrării on-line în SPV a persoanelor fizice se realizează prin identificarea cu numerele atribuite următoarelor noi documente:

  • Notificarea privind destinaţia sumei de 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii, pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult (emise începând cu data de 05.03.2018);
  • Notificare privind nedepunerea în termen a Declaraţiei privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (emise începând cu data de 09.10.2017);
  • Notificare privind îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă potrivit prevederilor art. 7 şi art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România şi _____ de către persoana fizică sosită în România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020).
  • Notificare privind îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă potrivit prevederilor art. 7 şi art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România şi _____ de către persoana fizică plecată din România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020);
  • Notificare privind nedepunerea în termen a declaraţiei de venit (emise începând cu data de 09.01.2017);
  • Notificare privind nedepunerea la termen a declaraţiei de impunere (emise începând cu data de 09.01.2017).

ANAF informează că rămân valabile şi următoarele documente:

  • decizie de impunere – emisă începând cu anul 2013;
  • decizie referitoare la obligaţii de plată accesorii – emisă începând cu anul 2013;
  • somaţie – emisă începând cu data de 01.01.2015;
  • numărul scrisorii primită în anul 2018 de la Ministerul Finanţelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu.

Spaţiul Privat Virtual (SPV) este un serviciu destinat atât persoanelor fizice, cât şi persoanelor juridice sau entităţilor fără personalitate juridică. SPV permite obţinerea informaţiilor privind situaţia fiscală, depunerea electronică a declaraţiilor fiscale şi primirea electronică a documentelor şi a actelor administrativ fiscale. Documentele comunicate prin Spaţiul Privat Virtual au aceeaşi putere juridică, asemenea celor comunicate prin poştă sau la ghişeu.

Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    MainNews

    FREE
    VIEW