A fost relansată licitaţia pentru două secțiuni din autostrada Lugoj-Deva
A fost relansată licitaţia pentru Secțiunea E și finalizare Secțiunea D a autostrăzii Lugoj-Deva, a anunțat vineri, 22 aprilie, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Este vorba despre procedura de atribuire a contractului „Proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul major de investiții: Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D”. Anunțul de Participare a fost transmis spre publicare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Ofertele pot fi depusă până în luna iunie.
„Termenul prevăzut în Anunțul de participare pentru depunerea ofertelor a fost stabilit pentru data de 09.06.2022. Contractul este finanțat din Fonduri Externe Nerambursabile.
Durata acestuia este de 117 de luni și cuprinde: 15 luni perioada de proiectare, 42 de luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție a lucrărilor.
Menționăm că durata poate varia în funcție de perioada de garanție a lucrărilor, precum și în funcție de durata de execuție a contractului ofertată de operatorul economic desemnat câștigător (care poate scădea până la 45 de luni, din care 11 luni pentru proiectare și 34 de luni pentru execuția lucrărilor)”, precizează CNAIR într-un comunicat de presă.
Așadar, este vorba despre proiectarea, execuția și finalizarea lucrărilor Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secțiunea E și finalizarea Secțiunii D în lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel forat.
„Conform condițiilor din Acordului de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E2, în contexul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale, prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platformă de 11,25 m”, conchide comunicatul.
Epopeea lotului 2 al autostrăzii Lugoj-Deva
În anul 2013, în timp ce drumurile se aflau în subordinea lui Dan Șova (PSD), CNADNR (n.r. – actuala CNAIR) a contractat lucrările la Lotul 2 al autostrăzii A1 Lugoj–Deva cu Asocierea Salini Impregilo -Secol Spa pentru suma de 562 milioane de lei fără TVA, finanțarea urmând să fie asigurată în proporție de 85% din fonduri europene. În același an, Agenția de Protecție a Mediului a aprobat un acord de mediu, care impune modificarea proiectului inițial prin realizarea unor tuneluri, în locul unor săpături uriașe care practic ar fi despicat muntele.
Compania de drumuri a solicitat constructorului în 2015 să elaboreze un proiect tehnic de execuție a tunelurilor, dar în 2017 s-a răzgândit, nu a acceptat să mai plătească proiectul, ba chiar a făcut pași prin care să încerce să renunțe cu totul la ideea de tuneluri. În paranteză fie spus, tunelurile reprezentau și singura variantă prin care se puteau accesa fonduri europene pentru proiect, executivul de la Bruxelles nefiind de acord să finanțeze nicio soluție care ar fi mutilat cadrul natural.
În primăvara anului 2017, în timp ce în fruntea transporturilor era Răzvan Cuc (PSD), CNAIR a reziliat parțial contractul pentru lotul 2, pe o porțiune de circa 9 km ce cuprinde zona de tuneluri din lotul 2. A fost o decizie extrem de proastă, cum avea să se dovedească 3 ani mai târziu.
Salini Impregilo a câștigat în 2020 procesul privind rezilierea abuzivă a contractului la Curtea Internațională de Arbitraj de la Paris, care a obligat statul român să repună în contract constructorul și totodată să plătească despăgubiri de 230 milioane de lei, plus alte câteva milioane drept cheltuieli de judecată.
În data de 10 martie 2022, a fost descalificată singura oferta tehnică depusă pentru proiectarea și execuția secțiunii E și finalizarea secțiunii D ale lotului 2 din autostrada Lugoj – Deva, întrucât era neconformă.
Lotul 2 Lugoj-Deva
Lungime: 28,75 km
Semnare contract: august 2013
Data emiterii ordinului de începere a lucrărilor: Noiembrie 2013
Termen estimat de finalizare a lucrărilor: Secțiunile A, B și C Dumbrava – Margina au fost deschise traficului în martie 2017. Pentru secțiunile D și E nu există un termen estimativ de finalizare.
Foto: Inquam Photos / Tudor Costache
Comentarii
… [Trackback]
[…] There you will find 53713 more Information on that Topic: mainnews.ro/a-fost-relansata-licitatia-pentru-doua-sectiuni-din-autostrada-lugoj-deva/ […]
… [Trackback]
[…] Read More Info here on that Topic: mainnews.ro/a-fost-relansata-licitatia-pentru-doua-sectiuni-din-autostrada-lugoj-deva/ […]
… [Trackback]
[…] Read More on that Topic: mainnews.ro/a-fost-relansata-licitatia-pentru-doua-sectiuni-din-autostrada-lugoj-deva/ […]
… [Trackback]
[…] Info on that Topic: mainnews.ro/a-fost-relansata-licitatia-pentru-doua-sectiuni-din-autostrada-lugoj-deva/ […]
… [Trackback]
[…] Read More on that Topic: mainnews.ro/a-fost-relansata-licitatia-pentru-doua-sectiuni-din-autostrada-lugoj-deva/ […]
… [Trackback]
[…] Read More on that Topic: mainnews.ro/a-fost-relansata-licitatia-pentru-doua-sectiuni-din-autostrada-lugoj-deva/ […]