Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

De ce tergiversează CNAIR semnarea contractului pentru secțiunea 4 a autostrăzii Sibiu-Pitești?

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 28 octombrie 2021

Situație incredibilă la CNAIR. Deși Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins pe 13 octombrie contestația firmei China Railway depusă la licitația pentru secțiunea 4 a autostrăzii A1 Sibiu – Pitești iar Legea îi obligă să încheie contractul, funcționarii companiei tergiversează acest lucru. 

În martie 2019, compania de drumuri a lansat licitația pentru proiectarea și execuția secțiunii 4 Tigveni-Curtea de Argeș (9,86 km) a autostrăzii Sibiu – Pitești. Abia după doi ani, în martie 2021 a fost desemnat câștigătorul – Porr Construct, însă Curtea de Apel București a anulat decizia, dând dreptate firmei China Railway, și a dispus reevaluarea ofertelor. Istoria s-a repetat, iar în luna septembrie firma austriacă a fost, din nou, desemnată câștigătoare. China Railway a contestat la CNSC, însă de această dată instanța a dat dreptate CNAIR.

Cu toate că firma chineză a atacat la Curtea de Apel București, o Ordonanță de Urgență, adoptată pe 25 august 2021, îi obligă pe funcționarii tuturor autorităților publice contractate, inclusiv pe cei ai CNAIR, să semneze contractul după prima decizie de respingere a instanței, în cazul nostru cea a CNSC.

De ce nu semnează CNAIR contractul cu Porr

În contextul nevoilor extraordinare pe care le are România în privința infrastructurii de transport, faptul că CNAIR nu a încheiat cât mai repede contractul a ridicat semne de întrebare.

Mainnews.ro a întrebat oficial CNAIR când se va semna acest contract, însă răspunsul a fost unul sec, din care nu se înțelege mare lucru.

„Semnarea contractului cu firma Porr Construct va avea loc la finalizarea tuturor procedurilor necesare pentru aceasta”, arată CNAIR.

Cu toate acestea, potrivit surselor Mainnews.ro, motivul real al tergiversărilor ar fi legat tocmai de contestația chinezilor la CAB. În opinia unor funcționari din compania de drumuri, modificările privind obligativitatea semnării contractelor după prima decizie de respingere a instanței nu s-ar aplica și aici pentru că acestea au survenit ulterior lansării licitației, o interpretare cu care nu toți juriștii sunt de acord.

Autostrada Sibiu – Pitești

Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de 122 km, fiind împărțită în cinci loturi și ar urma să lege centrul şi vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi, fiind o parte importantă a coridorului 4 Paneuropean.

Secțiunea 4 Curtea de Argeș – Tigveni

Secțiunea 4 va avea 12 poduri, pasaje și/sau viaducte, având o lungime medie de 230 de m, dintre care, cel mai lung fiind Viaductul de la km 84, în lungime de 630 de m. De asemenea, va fi construit un tunel în lungime de 1350 de m, în zona de traversare a dealului Momâia, județul Argeș.

Constructor desemnat: Porr Construct

Lungime: 9,86 km

Prețul ofertată de câștigător: 1,67 miliarde de lei fără TVA.

Sursa de finanțare: Fonduri europene nerambursabile în cofinanțare cu bugetul de stat.

Durata: 16 luni perioada de proiectare și 44 luni perioada de execuție a lucrărilor

Garanția ofertată: 10 ani

Sursa foto: Inquam Photos / George Călin

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

MainNews

FREE
VIEW