Saturday, October 26, 2024
Jurnalism corect


Autostrada Sibiu – Pitești: Compania de drumuri poate semna contractul pentru secțiunea 4

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 13 octombrie 2021

Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins miercuri, 13 octombrie, contestația firmei China Railway depusă în cazul licitației pentru proiectarea și execuția secțiunii 4 Tigveni – Curtea de Argeș (9,86 km) a autostrăzii A1 Sibiu – Pitești. Ca urmare a acestei decizii, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere poate semna contractul cu firma declarată câștigătoare, Porr Construct. 

Fostul ministru al transporturilor Cătălin Drulă a explicat că CNAIR este obligată să semneze contractul ca urmare a modificărilor legislative făcute de Guvern. Pe 25 august, executivul a adoptat o Ordonanță de Urgență de modificare a legii achizițiilor publice prin care instituțiile publice vor fi obligate să încheie contracte cu firmele declarate câștigătoare, în situația în care prima instanță a emis o decizie favorabilă, fără să mai fie așteptată soluționarea definitivă a contestațiilor.

„Dacă, până recent, în astfel de situații, Compania de Drumuri aștepta soluționarea eventualului apel la prima decizie, prin modificările la legislația pe achiziții publice adoptată în această vară, ESTE OBLIGATORIE SEMNAREA CONTRACTULUI după prima decizie. Așa că, dacă cei din CNAIR își fac treaba, în următoarele zile ar trebui să semneze contractul de proiectare și execuție. Șicane juridice mai pot exista, așa că este esențial ca responsabilii din CNAIR și constructorul să se miște repede”, a scris Cătălin Drulă, pe pagina sa de Facebook.

Întreaga secțiune ar trebui finalizată în 5 ani de la data semnării contractului: 16 luni perioada de proiectare și 44 de luni perioada de execuție a lucrărilor.

Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de 122 km, fiind împărțită în cinci loturi și ar urma să lege centrul şi vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi, fiind o parte importantă a coridorului 4 Paneuropean.

Secțiunea 4 va avea 12 poduri, pasaje și/sau viaducte, având o lungime medie de 230 de m, dintre care, cel mai lung fiind Viaductul de la km 84, în lungime de 630 de m. De asemenea, va fi construit un tunel în lungime de 1350 de m, în zona de traversare a dealului Momâia, județul Argeș.

Semnarea, după un șir lung de bătălii în justiție

În martie 2019, compania de drumuri a lansat licitația pentru secțiunea 4 a autostrăzii Sibiu – Pitești. Abia după doi ani, în martie 2021 a fost desemnat câștigătorul – Porr Construct, însă Curtea de Apel București a anulat decizia, dând dreptate firmei China Railway și a dispus reevaluarea ofertelor. Istoria s-a repetat, iar în luna septembrie firma austriacă a fost, din nou, desemnată câștigătoare. China Railway a contestat la CNSC, însă de această dată instanța a dat dreptate CNAIR, ceea ce va permite semnarea contractului.

Secțiunea 4 Curtea de Argeș – Tigveni

Constructor desemnat: Porr Construct

Lungime: 9,86 km

Prețul ofertată de câștigător: 1,67 miliarde de lei fără TVA.

Sursa de finanțare: Fonduri europene nerambursabile în cofinanțare cu bugetul de stat.

Durata: 16 luni perioada de proiectare și 44 luni perioada de execuție a lucrărilor

Garanția ofertată: 10 ani

Sursa foto: Inquam Photos / George Călin

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

MainNews

FREE
VIEW