Ministrul Transporturilor, despre lucrările la Autostrada de Centură A0 Sud: Ritmul trebuie să crească. Întregul inel va fi gata în 2024
Ministrul Transporturilor a efectuat miercuri o vizită pe șantierul lotului 2 al Autostrăzii de Centură Bucureşti A0 – Sud, în cadrul căreia a precizat că principala problemă cu care se confruntă constructorul ar fi accesul la sursele de materiale. Cătălin Drulă a anunțat că se va putea circula pe întregul inel al Autostrăzii de Centură din anul 2024.
„Lotul 2(n.r. al Autostrăzii de Centură București A0) este început anul trecut. Lotul 1 are autorizaţie doar din februarie. Principala problemă este accesul la sursele de materiale, acele balastiere. Sunt nişte avize care încă aşteaptă alte autorităţi ale statului. În rest, sunt ridicate structurile, se lucrează la picioarele de pod. Ritmul la care trebuie să ajungă şantierul trebuie să crească. Nu avem o problemă acum, dar ar putea deveni o problemă dacă nu creşte. Din discuţiile pe care le-am avut cu constructorul şi din experienţa mea, principalul factor limitator este accesul la aceste surse de materiale”, a declarat Cătălin Drulă, miercuri, în cadrul vizitei de la șantierul lotului 2 al A0-Sud, citat de Agerpres.
Ministrul Transporturilor a anunțat că, în anul 2023, semi-inelul sudic va fi complet, iar, în anul 2024 circulația va fi permisă pe întregul inel.
„Sperăm să se rezolve în zile, poate maximum săptămâni, şi să crească ritmul pe aceste şantiere. Dumnealor şi-a asumat un termen de livrare pentru o parte din Lotul 2 la sfârşitul anului viitor. Important e să punem seminţele şi să culegem roadele la finalul anului viitor”, a adăugat ministrul Transporturilor.
Autostrada de Centură București A0
Noul inel de centură al Capitalei, construit la profil de autostradă, va avea 100,7 km și este împărțit în două secțiuni, nord și sud.
Secțiunea de Sud
Lotul 1 Glina – Vidra
Constructor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS
Lungime: 16,93 km
Valoare contract: 830,6 milioane lei fără TVA
Data semnării: 26 august 2019
Termen: 12 luni proiectare și 30 de luni execuție
Garanție 5 ani
Lotul 2 Vidra – Bragadiru
Constructor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS
Lungime: 16,3 km
Valoare contract: 750,8 milioane lei fără TVA
Data semnării: 9 martie 2019
Termen: 12 luni proiectare și 30 de luni execuție
Garanție: 5 ani
Stadiul lucrărilor: 2%
Lotul 3 Bragadiru – Joița
Constructor: Aktor – Euro Construct Trading 98
Lungime: 17,965 km
Valoare contract: 750,8 milioane lei fără TVA
Data semnării: 14 aprilie 2019
Termen: 12 luni proiectare și 30 de luni execuție
Garanție: 5 ani
Secțiunea de Nord
Lotul 1 DJ 601A – Corbeanca
Constructor desemnat: Nurol Insaat VE Ticaret (Nu a fost semnat contractul din cauza unor contestații)
Lungime: 17,5 km
Valoarea ofertată: 846,7 milioane lei fără TVA
Termen: 12 luni proiectare și 22 de luni execuție
Garanție 10 ani
Lotul 2 Corbeanca – Afumați
Constructor desemnat: SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade (Nu a fost semnat contractul)
Lungime: 19 km
Valoarea estimată a contractului: 831,9 milioane lei fără TVA
Termen: 12 luni proiectare și 22 de luni execuție
Garanția ofertată: 10 ani
Lotul 3 Afumați – Cernica
Constructor desemnat: Nurol Insaat VE Ticaret (Nu a fost semnat contractul din cauza unor contestații)
Lungime: 8,6 km km
Valoarea ofertată: 428,8 milioane lei fără TVA
Termen: 12 luni proiectare și 18 de luni execuție
Garanția ofertată: 10 ani
Lotul 4 Cernica – A2
Constructor: Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade
Lungime: 4,47 km
Valoarea estimată a contractului: 312,6 milioane lei fără TVA
Termen: 12 luni proiectare și 18 de luni execuție
Garanție 10 ani
Sursă foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Comentarii