Friday, October 25, 2024
Jurnalism corect


Astăzi se deschide Magistrala 5 Drumul Taberei. La eveniment vor fi prezenți Klaus Iohannis, Ludovic Orban și Lucian Bode, ministrul Transporturilor

By Matthew Garvey , in Stirile zilei , at 15 septembrie 2020 Etichete: , , ,

Magistrala 5 de metrou din Drumul Taberei va fi dată marți în trafic cu călători, iar la deschidere vor participa Klaus Iohannis, Ludovic Orban, dar și ministrul Transporturilor, Lucian Bode. Metrorex a precizat că publicul va putea circula cu metroul începând cu ora 14:00.

Magistrala 5 de metrou din Drumul Taberei se deschide după mai bine de 9 ani de lucrări, iar la eveniment vor participa Klaus Iohannis, Ludovic Orban și Lucian Bode, ministrul Transporturilor.

Metrorex a precizat că publicul va putea circula pe M5 de la ora 14:00.

Odată cu inaugurare nu scăpăm de toate problemele

Chiar dacă Magistrala 5 va fi inaugurată în zilele următoare, în continuare vor rămâne destule probleme. Asociația Metrou Ușor (AMU) a avertizat că flota de trenuri este redusă iar pasajul de corespondență cu linia tramvaiului 41 nu este finalizat

„În schimb, vești proaste pentru călătorii tramvaiului 41. O situație deranjantă va fi în continuare în zona Pieței Drumul Taberei, unde pasajul de corespondență dintre stația tramvaiului 41 și metrou nu a fost încă realizat. Lucrările la acest obiectiv trenează inacceptabil de mult, ținând cont și că linia 41 a fost suspendată în vara anului trecut pentru a se lucra concomitent la Pasajele Grant și Ciurel. Din păcate, lucrările la această corespondență nu au fost sincronizate cu suspendarea lui 41, astfel că locuitorii din Drumul Taberei și călătorii lui 41 vor circula perturbat mult timp de acum încolo. Realizarea acestui pasaj presupune devierea temporară a liniilor de tramvai și blocarea sistematică a unor porțiuni din intersecție”, arată Asociația Metrou Ușor.

AMU subliniază faptul că flota de trenuri destinată M5 este insuficientă iar licitația pentru achiziția noile garnituri este blocată de contestații în instanță

„În ceea ce privește flota de trenuri de pe viitoarea M5, Asociația „Metrou Ușor” avertizează că lucrurile nu stau deloc bine. După o primă licitație anulată de DNA, nici cea de-a doua nu a fost ferită de probleme: de aproximativ două luni este blocată de contestații la Curtea de Apel București.Chiar dacă semnarea contractului s-ar face în cel mai scurt timp posibil, garniturile vor sosi abia peste 2 ani, timp în care pe această magistrală vor circula trenuri Bombardier transferate de pe celelalte magistrale”, subliniază AMU.

Asociația propune introducerea vechilor trenurilor IVA pe Magistrala 5 și menținerea trenurilor Bombardier pe magistralele M1 și M3, astfel încât să fie menținuți timpii de așteptare în stații.

„Acest lucru va presupune reintroducerea câtorva garnituri vechi românești IVA pe magistrala M3 (situație ce se întâmplă deja în weekend-uri), dezactivarea sistemului de conducere automată și implicit creșterea semnificativă a timpilor de așteptare pe magistralele M1 și M3. Singura soluție corectă ar fi fost exploatarea M5 cu trenuri vechi și păstrarea trenurilor automatizate pe celelalte linii pentru a nu perturba restul rețelei de metrou”, propune AMU.

CITEȘTE ȘI: OFICIAL Magistrala 5 Drumul Taberei va fi dată marți în trafic cu călători

Sursă foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

MainNews

FREE
VIEW