Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Asociația Pro Infrastructură a prezentat situația la zi a Autostrăzii Transilvania

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 14 iunie 2020 Etichete: , ,

Asociația Pro Infrastructură a publicat duminică o sinteză privind situația la zi a proiectului Autostrăzii Transilvania, după ce în această săptămână CNAIR a semnat contractul pentru subsecțiunea Chiribiș – Biharia (28,55 km) și a desemnat câștigătorul pe Zimbor – Poarta Sălajului (12,24 km).

Potrivit API, ciotul de 5,35 km între granița cu Ungaria și Biharia va fi gata în scurt timp. Pe Biharia-Chiribiș (28,55 km) avem contract proaspăt semnat în 12.06.2020 cu Trameco (Selina). Însă de la Chiribiș la Suplacu de Barcău (26,35 km), licitația pornită în 23.08.2017 a fost anulată în 14.01.2020 și, în ciuda promisiunilor, nu a fost încă relansată, noile „angajamente” fiind final de iulie.

Sursele API spun că pe tronsonul Suplacu de Barcău-Nușfalău (13,55 km) câștigătorul desemnat va fi UMB, firma lui Dorinel Umbrărescu, iar pe sectorul-mamut de 41 km care include tunelul Meseș dintre Nușfalău și Poarta Sălajului licitația de aproximativ 3 miliarde RON se promite a fi lansată în iulie 2020.

Zilele trecute, CNAIR a anunțat oficial câștigătorul pe Poarta Sălajului-Zimbor: același UMB care ar urma să proiecteze și să execute cei 12,24 km cu 680 milioane lei fără TVA în 3 ani, însă nu a trecut perioada în care pot fi făcute contestații.

Pe Zimbor-Mihăiești-Nădășelu (30,06 km) licitația lansată în 21.03.2019 este suspendată din august 2019, CNAIR nefiind în stare să răspundă nici până acum la clarificările cerute de ofertanți. Cu toții știm că Nădășelu-Câmpia Turzii (61,25 km) este în exploatare, dar n-are spații de servicii la 11 ani de la inaugurarea primelor segmente…

Cei 15,69 km între Câmpia Turzii și Chețani sunt în aer, șantierul fiind practic abandonat de Straco, având un avans al lucrărilor de doar 5% în ultimul an. Din fericire, pe Chețani-Iernut italienii de la Astaldi vor termina lucrările pe cei 17,9 km la finalul acestei veri. Din păcate, noua autostradă nu va putea fi folosită, nodul Chețani fiind pe lotul nefinalizat Straco.

Pe Iernut-Ungheni (13,7 km) se circulă, iar contractul pentru ciotul de 4,5 km până la sud de Târgu Mureș (plus drum de legătură) a fost semnat cu Strabag în data de 29.05.2020, existând autorizație de construire (re-emisă) și proiect tehnic realizat. Lucrările probabil vor începe în această vară.

API spune că lotul 6,3 km dintre Râșnov și Cristian, ar putea să fie gata abia spre sfârșitul 2021, în niciun caz în 2020 conform promisiunilor autorităților dar și ale antreprenorului general, progresul în teren ajungând la doar 33%.

Sursa foto: Facebook / Asociația Pro Infrastructură

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

MainNews

FREE
VIEW