Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Patru asociaţii de elevi consideră măsura reluării orelor ca fiind una riscantă: În locul asumării unui risc inutil, cerem funcționarea școlii online

By Madalina Balaceanu , in Stirile zilei , at 25 aprilie 2020 Etichete: , ,

Patru asociații de elevi sunt de părere că măsura reluării orelor de curs după încheierea stării de urgență este riscantă dacă nu se vor lua măsuri care să garanteze siguranța elevilor.

Asociaţia Elevilor din Constanţa (AEC), Asociaţia Elevilor din Bucureşti şi Ilfov (AEBI), Asociaţia Elevilor din Maramureş (AEM) şi Asociaţia Vâlceană a Elevilor (AVE) au transmis, sâmbătă, un comunicat de presă prin care atrag atenţia asupra pericolului pe care îl presupune reluarea cursurilor după finalizarea stării de urgenţă.

„În ultimele zile, în spaţiul public au existat mai multe dezbateri cu privire la posibilitatea redeschiderii unităţilor de învăţământ preuniversitar din întreaga ţară după încetarea stării de urgenţă, mai exact, la sfârşitul lunii mai – începutul lunii iunie. Inclusiv ministrul Educaţiei, Monica Anisie, a afirmat în nenumărate rânduri că sănătatea elevilor este prioritatea instituţiei pe care o conduce, dar refuză sistematic încă de la începutul crizei să întreprindă acţiuni care să facă posibilă educaţia în mediul online, astfel încât atât siguranţa, cât şi educaţia copiilor să fie asigurate”, se arată în comunicatul celor patru asociaţii de elevi. 

Cele patru asociații de elevi consideră că măsura reluării cursurilor după finalizarea stării de urgență este foarte riscantă, dacă nu se vor lua măsuri care să garanteze siguranța elevilor.

Asociațiile explică și de ce nu se pot lua în considerare măsurile de protecție împotriva Covid-19, asigurând în același timp și condiții decente de susținere a cursurilor în România.

 „Sălile de clasă ajung să găzduiască până la 38 de elevi, iar în aceste condiţii nu se poate pune problema aşezării în bănci astfel încât să se păstreze distanţa necesară. Un procent de 10% din unităţile de învăţământ, în special cele din zonele urbane, sunt supraaglomerate, arată studiul Comisiei Europene «Monitorul educaţiei şi formării» din anul 2018.

 Igiena reprezintă una dintre măsurile necesare pe care autorităţile trebuie să le ia pentru a nu pune în pericol sănătatea elevilor şi a personalului unităţilor de învăţământ, în România, cu preponderenţă în mediile rurale. Studiul amintit anterior menţionează faptul că aproximativ 38% din unităţile de învăţământ din mediul rural nu au toalete în incinta clădirii, procentul fiind de 7% în mediul urban. Mai mult decât atât, numărul şcolilor şi liceelor fără apă curentă la nivel naţional este de 1.176, potrivit unei raportări făcute de Ministerul Afacerilor Interne în anul 2019”, a menţionat sursa citată

Sursa citată mai scrie că este nevoie de asigurarea tuturor măsurilor de igienă în unitățile de învățământ.

„În primul rând, este necesară asigurarea tuturor măsurilor în ceea ce priveşte igiena în sălile de curs (măşti de protecţie, mănuşi şi dezinfectanţi), dar şi în întreaga incintă a unităţilor de învăţământ şi menţinerea unei distanţe între elevi. Acest lucru poate fi realizat prin reducerea colectivului unei clase, mai exact împărţirea unei clase pe grupe şi întocmirea unui nou orar, astfel încât să reducem la minimum interacţiunea dintre elevi”, au mai afirmat asociaţiile de elevi. 

Inquam Photos / Octav Ganea

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

MainNews

FREE
VIEW