TikTok recunoaște că a „demontat o rețea care targeta audiența în limba română”
Compania chinezească TikTok a admis, într-un răspuns oferit Paginademedia.ro, că a existat „o rețea care targeta publicul român” în luna septembrie, dar nu o leagă de vreun nume sau de actuala campanie pentru președinție.
„În raportul nostru din septembrie, am făcut public că am demontat o reţea care targeta audienţa în limba română, însă nu avem dovezi care să sugereze că această reţea este legată de actuala campanie pentru Preşedinţie. (…) Şi alţi candidaţi au avut o prezenţă pe TikTok, aşa că e inexact să spunem că Georgescu a fost singurul care a avut abilitatea să-şi atingă publicul prin platforma noastră”, se arată în răspunsul TikTok pentru sursa citată.
Contrar a ceea ce pare că s-a întâmplat în campania electorală a lui Călin Georgescu, TikTok mai susține că regulile platformei „interzic promovarea politică plătită” sau campaniile plătite cu influenceri.
CNA a cerut Comisiei Europene să investigheze TikTok
Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a cerut marți, 26 noiembrie, Comisiei Europene (CE), să deschidă o investigație asupra rețelei sociale TikTok, a transmis Valentin Jucan, vicepreşedinte al CNA.
Sesizarea a fost depusă în urma unui raport realizat de Expert Forum, care susține că „algoritmii TikTok au amplificat conținut electoral favorabil unui singur candidat, generând un dezechilibru în competiția electorală și periclitând pluralismul politic”.
„Candidatul independent Călin Georgescu a înregistrat o creștere semnificativă în preferințele electorale, de la 2% la 22%. Această evoluție a fost atribuită în mare parte unei campanii desfășurate pe TikTok, bazată pe coordonarea unor conturi care au promovat activ conținut electoral, fără marcaje adecvate, dar și pe amplificarea artificială a mesajelor prin algoritmi, utilizând hashtag-uri dedicate, care au strâns milioane de vizualizări”, se arată în raportul Expert Forum.
„Aceste acțiuni au ridicat suspiciuni de manipulare a opiniei publice printr-o utilizare inadecvată a platformei Tik Tok și lipsa transparenței în gestionarea conținutului politic”, spune vicepreședintele CNA.
Sursa foto: Pixabay