Friday, November 29, 2024
Jurnalism corect


Primul tren Alstom Coradia cumpărat de statul român, la un pas de a fi pus în folosință. Pe ce rută va circula

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 10 noiembrie 2024

Primul tren Coradia livrat de Alstom către statul român prin contractul de achiziție a 37 de unități a efectuat sâmbătă primele probe de anduranță. Trenul a parcurs cu succes și în grafic traseul dintre București și Brașov, rută pe care ar urma să fie pus în circulație până la finele acestei luni. Anunțul a fost făcut de către Ionuț Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

În cadrul probelor, trenul va acoperi aproximativ 700 km pe zi, timp de 10 zile consecutive, completând astfel cei 10.000 km probe de anduranță, conform contractului de livrare.

În ciuda întârzierilor de până acum, ARF preconizează că toate cele 37 de trenuri vor intra în circulație până la finele anului 2025. În cadrul aceluiași contract va fi asigurată și mentenanța trenurilor pe o durată de 15 ani.

Trenurile Coradia sunt capabile să atingă 160 km/oră

Contractul pentru primele 20 de rame electrice de lung parcurs a fost încheiat de ARF, în martie 2022, cu subsidiara din România a Alstom. Șase luni mai târziu, Autoritatea a suplimentat comanda către Alstom pentru alte 17 trenuri. Valoarea totală a contractului pentru achiziția celor 37 unități electrice multiple și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la 2,42 miliarde lei fără TVA.

Deși ramele ar fi trebuit să fie puse în funcțiune încă de anul trecut, conform termenelor contractuale, acest lucru nu s-a întâmplat. În contextul pandemiei și al războiului din Ucraina, gigantul francez întâmpina dificultăți cu respectarea termenelor din cauza problemelor de aprovizionare cu mai multe materii prime. Abia în decembrie 2023 Alstom a adus în România capul de linie.

Cu o lungime de 121 metri, fiind formate din șase vagoane, trenurile Coradia Stream sunt capabile, acolo unde infrastructură permite, să atingă viteza de 160 km/oră. Acestea au 10 uși duble pe fiecare parte și 351 de locuri.

Noile trenuri vor circula pe rutele:

  • București Nord – Constanța
  • București Nord – Brașov – Arad – Timișoara
  • București Nord – Brașov – Cluj
  • București Nord – Brașov – Deda – Cluj
  • București Nord – Brașov
  • București Nord – Iași
  • București Nord – Suceava
  • București Nord – Galați
  • București-Nord – Craiova – Târgu Jiu- Petroșani – Simeria
  • București-Nord-Craiova-Timișoara-Arad
  • Cluj-Timișoara
  • Cluj-Suceava-Iași.

Comentarii


    MainNews

    FREE
    VIEW