Ritm bun la Autostrada Pitești – Curtea de Argeș, dar insuficient pentru inaugurare parțială în 2024. Promisune fără acoperire, lansată de ministrul Grindeanu
Lucrările la Secțiunea 5 Pitești – Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu – Pitești au ajuns în stadiul de 79%, conform datelor comunicate vineri de CNAIR, însă anul acesta nu va fi deschis niciunul dintre cei 30,35 km ai viitoarei șosele de mare viteză.
Cu mai puțin de trei luni rămase până la alegeri, ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, și directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, au vizitat șantierul Secțiunii 5 Pitești – Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu – Pitești și au lăudat ritmul bun al constructorului, firma WeBuild (fosta Astaldi).
Italienii au ajuns la un avans de 79%, în condițiile în care, potrivit contractului, termenul de finalizare este în septembrie 2025. În urma periplului, cei doi oficiali au anunțat totodată că anul acesta ar putea fi deschisă circulația pe cei aproximativ 16 km dintre Nodul Băiculești și Nodul Bascov.
Pitești – Curtea de Argeș, în 2025
Dacă în lunile trecute părea fezabil, în acest moment un astfel de scenariu iese din discuție, cu atât mai mult cu cât între WeBuild și CNAIR există importante divergențe din cauza Podului peste Dunăre de la Brăila. Potrivit reprezentanților Asociației Pro Infrastructură, care la rândul lor au realizat recent o inspecție pe acest șantier, la podul peste canalul Argeș de la Merișani, punctul critic, mai este încă mult de lucru.
„La punctul critic rămas între Bascov și Mănicești, podul peste canalul Argeș de la Merișani, sunt în șantier doar aproximativ jumătate din grinzile metalice necesare și doar câteva sunt complet asamblate și gata de instalat. În iunie primeam promisiunea că până la sfârșit de iulie le vedem pe toate. E septembrie. Evident, după grinzi urmează predalele, armarea, suprabetonarea, finisajele. Motivul „mobilizării” la această structură este simplu: WeBuild este la cuțite cu CNAIR și MT pe disputele cu podul suspendat de la Brăila și nu are niciun chef sau interes, ba dimpotrivă, să facă vreo concesie ori o favoare statului român sau cetățenilor cu o inaugurare parțială (sau totală) înainte de termen. Concluzia: nimic în 2024. Și, dacă războiul WeBuild-autorități va continua în aceeași notă, cu siguranță nu vom circula pe autostradă între Pitești și Curtea de Argeș mai devreme de septembrie 2025, termenul contractual, deși o deschidere în primăvară încă este posibilă. Să le mulțumim așadar vajnicilor conducători Grindeanu, Scrioșteanu și Pistol pentru că au demonstrat o dată în plus că nu știu și nu pot să gestioneze blocajele contractuale și tehnice dificile. Și avocaților și șefilor WeBuild pentru că își văd doar de profit”, a transmis Pro Infrastructură.
În lungime de 122,11 km, Autostrada Sibiu – Piteşti este înpărțită în cinci secțiuni. Noul drum de mare viteză ar urma să lege Centrul şi Vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi, fiind o parte importantă a Coridorului 4 Paneuropean. Singura finalizată dintre acestea este Secțiunea 1, Sibiu – Boița, în lungime de 13 km.
Comentarii