Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

CNAIR a lansat licitația pentru un nou pod peste Dunăre între Giurgiu și Ruse

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 30 august 2024

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a transmis vineri la ANAP spre validare documentația pentru contractul necesar elaborării Studiului de Fezabilitate în baza căruia va fi construit cel de al doilea pod care va asigura legătura între Giurgiu și Ruse.

Durata maximă alocată elaborării Studiului de fezabilitate este de 23 luni din momentul începerii contractului. Proiectantul va trebui să găsească soluția optimă pentru ca acest nou pod trasfrontalier să asigure conexiunea atât între infrastructura rutieră cât și cea feroviară dintre cele două țări.

„După ce va fi construit, acest nou pod dunărean (al treilea între România și Bulgaria) va asigura ambelor state un potențial mai mare de dezvoltare economică, atât la nivel regional cât și european, pe axa nord – sud. Contractul este finanțat prin CEF2 (Mecanismul pentru Interconectarea Europei)”, a transmis directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.

Caietul de Sarcini pentru Autostrada București-Giurgiu, lansat în consultare publică

Noul pod ar urma să fie conectat cu viitoare autostradă București – Giurgiu, cea pentru care Compania Națională de Investiții Rutiere a lansat, la sfârșitul lunii trecute, în consultare caietul de sarcini, etapa studiului de fezabilitate.

Autostrada București – Giurgiu este un proiect promovat la inițiativa CNIR, cu acceptul Direcției Generale Programe Europene de Transport din cadrul MTI, iar în urma studiului de fezabilitate se vor stabili aliniamentul și profilul viitorului drum de mare viteză.

Studiul de Fezabilitate va avea o durată estimată cuprinsă între 18 și 24 luni, licitația urmând să fie lansată până la finalul anului.

„În cadrul Studiului de Fezabilitate se va realiza o analiză comparativă între structura rutieră din mixtură asfaltică și structura rutieră din beton, respectiv grinzi prefabricate din beton vs. tablier metalic și implicațiile fiecăreia cu privire la ponderea materialelor din import, respectiv producție internă.”, a precizat Directorul General CNIR, Gabriel Budescu.

Caietul de Sarcini pentru Studiul de Fezabilitate al proiectului include elemente inovatoare, precum modelarea 3 D Building Information Modelling (BIM), cerință în premieră pentru un Studiu de Fezabilitate. Modelarea BIM reprezintă un proces inteligent bazat pe model 3D, care oferă instrumente și informații pentru planificarea, proiectarea, execuția și gestionarea construcțiilor și a infrastructurii.

În vederea elaborării acestor cerințe de schimb de informații, CNIR a colaborat cu Asociația BIMTECH/buildingSMART România, parte a Building Smart Internațional.

În ceea ce privește utilajele de foraj pentru studiul geotehnic, CNIR solicită viitorului prestator ca acestea sa fie dotate cu sistem de monitorizare MWD (Measurement While Drilling), respectiv sistem GPS și camere video care permit urmărirea lucrărilor în timp real.

Comentarii


    MainNews

    FREE
    VIEW