Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Cum explică PNL promovarea cărții lui Ciucă: Panourile au fost utilizate și pentru evenimente importante ale partidului

By Florea Eva , in Stirile zilei , at 8 august 2024

PNL a oferit clarificări privind promovarea cărții lui Nicolae Ciucă, „Un ostaș în slujba țării”. Potrivit PNL, panourile publicitare, contractate din februarie 2024 pentru întregul an, nu au fost utilizate exclusiv pentru promovarea cărții, ci și pentru alte evenimente importante.

Potrivit reprezentanților partidului, promovarea acestei cărți este esențială pentru ca publicul să fie informat despre experiența și viziunea președintelui PNL.

PNL a subliniat că toate acțiunile de promovare a cărții lui Nicolae Ciucă au fost realizate transparent și legal. Panourile publicitare, contractate din februarie 2024 pentru întregul an, nu au fost destinate exclusiv promovării cărții, ci au fost folosite și pentru evenimente importante precum Congresul Partidului Popular European și Ziua Partidului.

„Partidele politice beneficiază de subvenţie din partea bugetului de stat, potrivit legii. Fiecare partid îşi stabileşte priorităţile legate de promovarea activităţilor sale, în funcţie de canalele de comunicare de care este interesat (presă scrisă ori audiovizuală, mediul online, outdoor, pliante etc.). De altfel, PNL – precum şi celelalte partide – foloseşte aceste fonduri pentru a promova activitatea partidului, conducerea formaţiunii, candidaţii, atât prin campanii de panotaj outdoor, cât şi alte metode. Toate partidele investesc sume din subvenţie pentru comunicare, presă şi propagandă şi se înscriu în firescul comunicării politice, cu respectarea legii. Primul lider de partid care a beneficiat de o asemenea promovare a fost Cătălin Drulă, pe atunci preşedintele USR. În prezent, un alt lider de partid – George Simion, preşedintele AUR – îşi promovează, în acelaşi mod, un plan electoral prezentat în afara perioadei legale pentru acest tip de campanie. Dintre formaţiunile politice, PSD a cheltuit cele mai mari sume pentru activităţi de promovare”, potrivit unui comunicat transmis de PNL.

Partidul precizează că volumul urmează să fie lansat în perioada următoare, iar toate veniturile vor fi direcţionate către susţinerea unor iniţiative caritabile.

„Scopul acestui comunicat este informarea corectă a opiniei publice şi combaterea intoxicărilor oponenţilor politici, care cheltuie sume exorbitante din subvenţia primită din bani publici pentru amplificarea acestor atacuri”, subliniază formaţiunea condusă de Nicolae Ciucă.

Explicațiile oferite de PNL au fost date în contextul unui articol publicat de Snoop.ro, care a dezvăluit că PNL ar fi cheltuit 2 milioane de euro din bani publici pentru promovarea cărții lui Nicolae Ciucă.

„PNL a comunicat, la întrebările Snoop.ro, că din luna mai şi până azi a cheltuit din subvenţii acordate de la bugetul de stat, 510.000 de euro pe lună pe 400 de panouri stradale care promovează cartea lui Nicolae Ciucă, un proiect personal finanţat din bani publici. Partidul a mai achitat 450.000 de euro pentru producerea şi montarea afişajului în toată ţara”, relatează sursa citată.

Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

 

Comentarii


    MainNews

    FREE
    VIEW