Doar cinci vagoane și două locomotive, modernizate de CFR Călători. Bilanțul rușinos al operatorului, lăudat de ministrul Grindeanu
Aflat într-un tur de forță pe mai multe obiective de infrastructură în ultimele zile ale campaniei electorale, ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, s-a aflat marți în Gara de Nord din București, unde a „inspectat” cinci vagoane și două locomotive modernizare de CFR Călători din fonduri proprii.
Sistemul feroviar din România are nevoie de investiții masive, atât în infrastructură, cât și în material rulant. Ultimele trenuri noi, „Săgețile albastre” Siemens Desiro au fost puse în circulație în urmă cu aproape 20 ani. Singura șansă este acum legată de politicile de mediu la nivelul Uniunii Europene, care favorizează investițiile în acest sector mai puțin poluant decât cel rutier. Prin urmare, România are alocate pentru următorii ani sume de ordinul zecilor de miliarde euro pentru domeniul feroviar, inclusiv pentru modernizarea sau reconversia a 75 de locomotive, respectiv modernizarea a 139 de vagoane.
Acțiune de imagine pentru câteva vagoane
Contractele sunt în derulare, însă deocamdată nicio unitate nu este gata. Cu toate acestea, ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, aflat în plină campanie electorală, a găsit totuși un motiv de laudă. Modernizarea de către CFR Călători, în regie proprie, a cinci vagoane și două locomotive. Da, ați citit bine, cinci vagoane și două locomotive, în condițiile în care operatorul național ar avea nevoie, conform declarațiilor directorului Traian Preoteasa, de cel puțin 500 de vagoane puse la punct.
Cele cinci vagoane fac parte dintr-un lot de șase vagoane de călători clasa a II-a, modernizate în conformitate cu standardele UE, la SC Atelierele CFR Grivița, prin programul investițional derulat în regim propriu de companie. Acestea vor fi introduse în compunerea trenurilor de călători în trafic intern și internațional, contribuind astfel la creșterea capacității de preluare a cererii zilnice de trafic. Alături de cele șase vagoane nou modernizate, CFR Călători a finalizat și lucrările la două locomotive electrice.
„Cele cinci vagoane fac parte dintr-un lot de șase vagoane de călători clasa a II-a, modernizate în conformitate cu standardele UE, la SC Atelierele CFR Grivița, prin programul investițional derulat în regim propriu de companie. Acestea vor fi introduse în compunerea trenurilor de călători în trafic intern și internațional, contribuind astfel la creșterea capacității de preluare a cererii zilnice de trafic. Alături de cele șase vagoane nou modernizate, CFR Călători a finalizat și lucrările la două locomotive electrice”, a transmis ministrul Sorin Grindeanu.
Comentarii