Promisiune fantezistă a ministrului Grindeanu: Peste 130 km din Autostrada Moldova, deschiși în 2024
Aflat luni într-o vizită pe șantierul Autostrăzii Moldova, ministrul transporturilor Sorin Grindeanu, a anunțat că anul acesta vor fi inaugurate loturile 1 și 2 din secțiunea Ploiești – Buzău, respectiv toate cele patru loturi dintre Buzău și Focșani.
Mai sunt doar câteva luni până la cele patru rânduri de alegeri, iar politicienii aflați la putere încercă să profite pe cât posibil de poziția pe care o au. Premierul Ciolacu se laudă cu intrarea parțială în Schengen, ministrul justiției cu prinderea fugarilor, în timp ce ministrul transporturilor le vorbește oamenilor despre autostrăzile pe le inaugurează sau ar urma să o facă.
Dacă în trecut foștii miniștrii ai transporturilor comunicau mai mult în cheie negativă, încercând mai mult să explice de ce nu se fac progrese în acest sector, actualul titular afișează o atitudine super optimistă în toate aparițiile sale. Realitatea din teren este însă de multe ori mult mai crudă decât peisajul zugrăvit din birourile din Palatul CFR. Cel mai bun exemplu în acest sens este Autostrada București Sud, promisă pentru 2023 de Sorin Grindeanu și care nici măcar acum nu este deschisă, cu excepția unei porțiuni de 9 km.
Promisiuni pentru 130 km din Autostrada Moldova
Aflat luni într-o vizită pe șantierul Autostrăzii Moldova, ministrul transporturilor Sorin Grindeanu, a anunțat, în stilul caracteristic, că anul acesta vor fi inaugurate loturile 1 și 2 din secțiunea Ploiești – Buzău, respectiv toate cele patru loturi dintre Buzău și Focșani.
Greu de crezut spre imposibil. Potrivit datelor centralizate de CNAIR, avansul lucrărilor cele două loturi dintre Ploiești – Buzău este de puțin peste 40%, în timp ce pe celelalte patru dintre Buzău și Focșani, unde lucrează UMB Tehnostrade, avansul înregistrat este de 26-27%. Mai mult, unul dintre acestea, lotul Buzău – Vadu Pașii, în lungime de 4,6 km, cuprinde un nou pod peste râul Buzău, în lungime de 1,36 km. Lucrările aici se află în stadiu incipient, iar prin urmare, nu vor fi gata anul acesta.
Stadiul loturilor promise de ministrul transporturilor
A7 Ploiești – Buzău, Dumbrava – Mizil (21 km)
Constructor: Asocierea Impresa Pizzarotti – Retter
Ordin de începere: 22.08.2022
Termen inițial: 22.08.2024
Termen revizuit: 22.10.2024
Stadiu: 43%
A7 Ploiești – Buzău, Mizil – Pietroasele (28,35)
Constructor: Asocierea Coni – Trace
Ordin de începere: 11.08.2022
Termen inițial: 11.04.2024
Termen revizuit: 19.10.2024
Stadiu: 41,2%
A7 Buzău – Focșani, Buzău – Vadu Pașii (4,6 km)
Constructor: Asocierea SA & PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade
Ordin de începere: 5.12.2022
Termen inițial: 4.7.2024
Stadiu: 26%
A7 Buzău – Focșani, Vadu Pașii – Râmnicu Sărat (30,8 km)
Constructor: Asocierea SA & PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Intertranscom Impex
Ordin de începere: 6.2.2023
Termen inițial: 6.4.2025
Stadiu: 26%
A7 Buzău – Focșani, Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni (36,1 km)
Constructor: Asocierea SA & PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Intertranscom Impex
Ordin de începere: 10.2.2023
Termen inițial: 9.4.2025
Stadiu: 26%
A7 Buzău – Focșani, Mândrești Munteni – Focșani (10,94)
Constructor: Asocierea SA & PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade
Ordin de începere: 5.12.2022
Termen inițial: 4.7.2024
Stadiu: 27%.
Sursa foto: Inquam Photos / George Călin
Comentarii