VIDEO Gafa monumentală făcută de Nicolae Ciucă. Șeful Senatului i-a încurcat numele ministrului transporturilor
Aflat marți pe șantierul tronsonului 3 al Drumului Expres Craiova – Pitești, președintele Senatului, Nicolae Ciucă, i-a încurcat numele ministrului transporturilor, Sorin Grindeanu, pe care a reușit în cele din urmă să-l pronunțe cu ajutorul Olguței Vasilescu, primarul Craiovei.
„A fost o muncă pe care au desfășurat-o continuu, este un lucru foarte bun, atât miniștrii de la Partidul Național Liberal, astăzi domnul ministru Câmpeanu (sic!)… Scuzați-mă! Ă… Grindeanu (n.r. – ajutat de Olguța Vasilescu) finalizează și duce mai departe această muncă”, a afirmat Nicolae Ciucă.
Inaugurare politică
În lungime de 31,75 km, tronsonul 3 Valea Mare – Colonești al Drumului Expres Craiova – Pitești va fi inaugurat săptămâna viitoare, cu toate că încă mai sunt de pus la punct foarte multe elemente de siguranță.
Cazul este practic tras la indigo cu cel petrecut în urmă cu trei ani. Cu doar câteva zile înainte de alegerile parlamentare, presat politic, același constructor, UMB Tehnostrade, a deschis Centura Bacău, parte a Autostrăzii Moldova, cu toate că nu finalizase montarea mai multor elemente de siguranță rutieră și nici montarea tuturor rosturilor de dilatație. Rezultatul? În doar câteva zile acolo s-au produs mai multe accidente rutiere, iar unele autovehicule au fost avariate după ce asfaltul s-a spart la capetele podurilor, acolo unde nu fuseseră montate rosturile.
Contractul pentru această porțiune de drum a fost încheiat în septembrie 2020, iar termenul inițial era în noiembrie 2023. Ulterior, acesta a fost amânat până în cursul anului 2024, după ce constructorul a primit extensii de timp din partea CNAIR.
Drumul Expres Craiova-Pitești
Drumul Expres Craiova – Pitești are o lungime de 121 km și este împărțit în patru tronsoane. Tronsonul 2, în lungime de aproape 40 kilometri, a fost deschis anul trecut, în timp ce pe Tronsonul 1, aflat într-un stadiu de aproximativ 57%, s-au reluat lucrările în urmă cu două luni. Cel mai întârziat este Tronsonul 4, aflat într-un stadiu de 38%, pe care UMB a început lucrările anul trecut. Termenul de finalizare este în cursul anului viitor.
Tronsonul 3 Slatina – Colonești
Constructor: Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade
Cost: 670,7 milioane lei fără TVA
Finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile
Lungime: 31,75 km
Durata: 36 luni, din care 12 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție
Garanția lucrărilor: 10 ani
Comentarii