BREAKING O firmă din Polonia, câștigătore la licitația pentru 20 de trenuri inter-regionale
Autoritatea pentru Reformă Feroviară a desemnat joi, 14 septembrie, compania PESA, (Polonia) câștigătoarea licitației pentru achiziția a 20 de trenuri electrice inter-regionale.
Dacă Alstom, cealaltă firmă participantă, nu va contesta rezultatul, ARF va putea demara procedurile pentru încheierea contractului. În caz contrar, Autoritatea va trebui să aștepte verdictul CNSC.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a lansat pe 28 noiembrie, o nouă licitație privind achiziția a 20 de rame electrice inter-regionale, cu posibilitatea suplimentării comenzii cu alte nouă rame, după ce prima procedură a fost anulată din lipsă de oferte.
Valoarea estimată este cuprinsă între 1,2 și 2,3 miliarde lei, fără TVA, inclusiv serviciile de mentenanţă și reparații necesare funcționării în condiții optime de siguranță și confort, instruire a personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor, transportul, asigurarea, punerea în funcţiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie. Finanțarea este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență.
Pe unde vor circula
Ramele electrice inter-regionale vor fi utilizate pe următoarele rute: Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova; Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău- Pașcani-Iași/Suceava; Galați – Marășești – Bacău – Pașcani – lași/Suceava; Galați-Brăila – Făurei – Fetești – Constanța (Mangalia); (Mangalia) – Constanța – Fetești – Brăila – Mărășești – Bacău -Pașcani – Iași/Suceava; (Giurgiu) București – Ciulnița – Călărași.
Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj Napoca – Oradea și Craiova- Calafat, extinderea serviciilor, după finalizarea electrificării, trenurile vor fi operate și pe următoarele rute de circulație: Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova – Calafat.
Pe lângă livrarea ramelor, contractul presupune și servicii privind: mentenanţa și reparațiile, instruirea personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor și a aplicațiilor software, transportul, asigurarea, punerea în funcţiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie.
Perioada de mentenanţă și servicii de reparații este de 15 ani, necesară funcționării respectivelor trenuri. Astfel, contractul de achiziţii are prevăzută o clauză de revizuire, respectiv posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 15 ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional.
Comentarii