Saturday, October 26, 2024
Jurnalism corect


Autostrada Moldova: Avans extrem de slab pentru italienii de la Pizzarotti – VIDEO

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 26 aprilie 2023

Impresa Pizzarotti nu se dezminte. La 8 luni de la începerea lucrărilor pe lotul 1 al Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău contructorul din Italia înregistrează un avans al lucrărilor de doar 8-10%, în ciuda faptului că șoseaua de mare viteză ar trebui să fie finalizată până în aprilie 2024, a avertizat Asociația Pro Infrastructură. 

Autostrada Moldova va avea până la Pașcani o lungime de aproximativ 320 km și este împărțită în patru tronsoane Ploiești-Buzău, Buzău-Focșani, Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani. Toate aceste tronsoane au fost incluse spre finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență și ar trebui finalizate până în august 2026. În caz contrar, România va pierde banii europeni.

În acest moment aproape toate loturile finanțate prin PNRR ale Autostrăzii Moldova au constructori, singura excepție fiind lotul 3 al tronsonului Ploiești-Buzău. Grupul UMB Tehnostrade, patronat de Dorinel Umbrărescu, și-a adjudecat toate cele 10 loturi între Buzău și Pașcani și a început deja lucrările pe unele porțiuni.

Pro Infrastructură: Șantierul încă are petice unde cresc cereale și bălării

Primele lucrări au început în această vară pe tronsonul Ploiești – Buzău. Pe lotul 1 Dumbrava – Mizil, în lungime de 21 km, lucrează Impresa Pizzarotti. Mobilizarea este însă extrem de slabă, avansul fiind de doar 8-10%, în condițiile în care lucrările trebuie terminate în termen de 1 an și 8 luni, adică până în aprilie 2024. Imposibil de respectat, spun reprezentanții Asociației Pro Infrastructură, care cer de urgență creșterea mobilizării în teren.

„8-10% avans în 8 luni de ‘șantier’ pe primul lot din AutostradaA7. (…) Este cert că termenul contractual, aprilie 2024, va fi depășit. Ca să fie respectat, asocierea Pizzarotti-Retter va trebui să aibă un ritm mediu lunar de ~7%. Adică de vreo 7 ori viteza de execuție de până acum. Un vis. Șantierul încă are petice unde cresc cereale și bălării, terasamentele rareori depășesc cu un metru terenul natural și aproape că nu găsești poduri și pasaje care să fi ieșit din pământ. Știm, am filmat sâmbăta, dar este rușinos că la marea descărcare arheologică de lângă Mizil se mișcau mai mulți arheologi decât utilajele constructorilor pe tot lotul”, a avertizat Asociația Pro Infrastructură.

Comentarii


    MainNews

    FREE
    VIEW