CNAIR nu poate semna cu Pizzarotti pentru lotul 1 din A0 Nord. O nouă contestație, depusă de Intrakat
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii, cel puțin deocamdată, cu italienii de la Impresa Pizzarotii contractul pentru proiectarea și execuția lotului 1 al Autostrăzii A0 București Nord, după ce și de această dată decizia de atribuire a fost contestată de Intrakat la CNSC.
Declanșată în iunie 2019, pe vremea când în fruntea Ministerului Transporturilor se regăsea Răzvan Cuc (PSD), licitația pentru proiectarea și execuția lotului 1 al Autostrăzii A0 Centura București Nord nu este finalizată nici în ziua de astăzi, la aproape 4 ani.
În aprilie 2021, la aproape doi ani de la publicarea pe SEAP a anunțului, CNAIR a desemnat câștigătorul licitației pentru cei 17,5 km de autostradă. Este vorba de firma Nurol Insaat din Turcia. Decizia a fost imediat atacată în instanță de italienii de la Impresa Pizzarotti, care aveau să aibă câștig de cauză, responsabilii din CNAIR fiind nevoiți să reevalueze ofertele.
Pe 21 octombrie 2021, firma Impresa Pizzarotti a fost stabilită câștigătoare, însă procedura a fost din nou contestată în instanță, CNAIR fiind din nou obligată la reevaluarea ofertelor.
Zece luni mai târziu, pe 9 august 2022, compania de drumuri a desemnat din nou firma din Italia câștigătoarea licitației, însă nici de această dată nu a putut încheia contractul, după ce o contestație depusă de grecii de la Intrakat a fost admisă.
Asta nu i-a împiedicat pe responsabilii din CNAIR ca, pe 29 noiembrie, să desemneze încă odată Impresa Pizzarotti câștigătoarea licitației. În ianuarie, CNSC a admis o nouă contestație a grecilor de la Intrakat, astfel că s-a ajuns la o nouă rundă de evaluare.
Sursa foto: Inquam Photos / George Călin
Comentarii