Calea ferată București-Giurgiu: Stadiul lucrărilor necesare redeschiderii a depășit 60%
Prima cale ferată construită de țările române, București – Giurgiu, ar putea fi redeschisă în acest an, asta în ciuda problemelor cu realizarea tablierelor metalice, întâmpinate de constructor, semnalate de Club Feroviar. Avansul lucrărilor a ajuns, potrivit CFR Infrastructură, la 61,5%, termenul de deschidere asumat de constructorul austriac fiind septembrie 2023.
Club Feroviar a scris în această săptămână că antreprenorul general al lucrării, Porr Construct, a notificat subcontractorul PAB Romania SRL din Arad cu privire la rezilierea contractului. În documentul respectiv, se aduc acuzații grave cu privire la întârzierile înregistrate de subantreprenor la livrarea armăturilor și a tablierelor metalice, dar și referitoare la calitatea necorespunzătoare a acestora.
În adresa trimisă de Porr Construct se acuză „neasigurarea unui volum suficient de materiale și echipamente pentru îndeplinirea conformă și la timp a obligațiilor din contract”, dar și „netransmiterea tehnologiei de execuție a sudurilor în forma finală către antreprenorul general și prin faptul că, la finalizarea lucrărilor, acestea nu corespund cerințelor din caietul de sarcini și normelor în vigoare, calitatea lor fiind afectată de nenumăratele reparații de suduri și de apariția de fisuri (la podul peste râul Neajlov), lucru care a determinat Antreprenorul General să solicite reconstruirea în totalitate și folosind materiale noi, a podurilor I și II peste râurile Sabar”.
Optimism la CFR
Chiar și în aceste condiții, CFR a transmis vineri, 24 martie, că antreprenorul general și-a asumat redeschiderea circulației feroviare până în septembrie 2023, așa cum de altfel prevede contractul încheiat în decembrie 2020. Avansul lucrărilor, potrivit administratorului rețelei feroviare, a ajuns la 61,5%.
„Lucrările de infrastructură și suprastructură feroviară executate pe toate cele 4 tronsoane dintre Vidra și Comana, inclusiv reconstrucția podului de la Grădiștea, au ajuns la un stadiu fizic de 61,5%, termenul de finalizare estimat de antreprenor pentru Redeschiderea circulației feroviare pe podul peste râul Argeș, între Vidra și Comana (LOTUL I) este luna septembrie 2023”, au transmis reprezentanții CFR Infrastructură.
Comentarii