Parchetul European verifică achiziţia celor 600 de BMW-uri de către MAI / Mașinile nu au fost încă recepționate
Parchetul Uniunii Europene (EPPO) și Direcția Națională Anticorupție (DNA) cercetează contractul de achiziție încheiat de Poliția Română cu firma Automobile Bavaria, pentru cumpărarea celor 600 de autoturisme marca BMW, după cum se arată într-un răspuns al Poliției Române pentru Europa Liberă. Mașinile nu au fost încă recepționate, a mai transmis sursa citată.
Inspectoratul General al Poliției Române a încheiat un contract pentru achiziția a până la 600 de autoturisme marca BMW cu compania Automobile Bavaria, deținută de Michael Schmidt, un apropiat de-ai președintelui Klaus Iohannis.
Valoarea totală a acordului cadru este de 9,8 milioane lei fără TVA, adică circa 163.000 lei (33.300 euro)/autoturism. Finanțarea programului este asigurată prin fonduri europene și din bugetul de stat.
„Până în prezent, nu au fost recepționate autospeciale de tipul menționat de dumneavoastră, contractul dintre instituția noastră și SC Automobile Bavaria fiind în desfășurare, fără a fi înregistrate întârzieri”, se arată în răspunsul Poliției Române.
Cum s-a ajuns la BMW?
O primă explicație poate fi extrasă chiar din cerințele impuse de instituție în documentația de atribuire, unele extrem de restrictive. IGPR și-a dorit un autoturism 4X4, alimentat pe benzină, cu un motor de peste 1.900 cm³, o putere de cel puțin 130 kw, cutie de viteze automată 8+1, capabil să ajungă de la 0-100 km/h în cel mult 8 secunde și aibă o viteză maximă de cel puțin 210 km/h. Totul la cel mult 33.300 euro fără TVA.
Evident, cu asemenea condiții nu aveau cum să se prezinte prea mulți ofertanți. Singurii producători din România, Dacia Renault și Ford, nu s-au încadrat în cerințe. În final, doar a licitat Automobile Bavaria, dealerul BMW în România, care a propus un model din Seria 3.
Sindicaliștii susțin că achiziția a fost „cu dedicație”
Reprezentanții Sindicatului Europol au acuzat conducerea poliției de impunerea unor criterii mult prea restrictive la această licitație, avantajând producătorul bavarez de autoturisme.
„Nu mică ne-a fost mirarea când, dupa aproximativ 2 săptămâni de căutări și discuții cu reprezentanți ai marilor dealeri auto, am ajuns la concluzia că SINGURA marcă ce ,,pică” pe aceste specificații este BMW. Iar tipul de BMW este 320ix. (…) Dar nu putem să nu ne întrebăm retoric – oare chiar atât de importantă era acea cutie de 8+1 trepte?! IGPR-ul nu putea să lărgească puțin sfera și să solicite o plajă mai largă pentru ca tot ce înseamnă producător auto de marcă să participe la licitație?!”, au subliniat sindicaliștii.
CITEȘTE ȘI: Senatul vrea să cumpere 22 de limuzine, de minimum 250 de cai putere / Câți bani vrea să dea pe noii bolizi
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Comentarii