Linia de troleibuz 66 din București, suspendată pentru lucrări la Pasajul Doamna Ghica
Începând de marți, 01 noiembrie 2022, linia de troleibuz 66 va fi suspendată, iar pentru preluarea călătorilor va fi înființată linia navetă de autobuz 667 pentru executarea unor lucrări la Pasajul Doamna Ghica, a anunțat Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public (TPBI).
Până la finalizarea lucrărilor, autobuzele liniei navetă 667 vor circula între „Spitalul Fundeni” și „Piața Rosetti” pe următorul traseu: terminal „Spitalul Fundeni”, Str. Sportului, Şos. Colentina, Calea Moşilor, Bd. Carol I, Piaţa C.A. Rosetti (capătul autobuzelor liniei 311) și retur.
Pe Șoseaua Colentina, linia 667 va funcționa pe calea de rulare a tramvaielor între Doamna Ghica și Bucur Obor (pe sensul spre Piața Rosetti), respectiv, între Bucur Obor și Str. Teiul Doamnei (pe sensul spre Spitalul Fundeni). Autobuzele vor opri, pe ambele sensuri, la peroanele stațiilor de tramvai „Teiul Doamnei”, „Ziduri Moși” și „Bucur Obor”.
Mai multe detalii despre Pasajul Doamna Ghica
În mai 2019, Primăria Capitalei, condusă la acea vreme de Gabriela Firea, a încheiat cu contract de proiectare și execuție cu Trustul de Clădiri Metropolitane pentru construirea unui pasaj care să degreveze traficul din intersecția Străzii Doamna Ghica cu Șoseaua Colentina. Termenul de predare era de 15 luni (3 luni proiectare și 12 luni execuție). Lungimea proiectului este de aproximativ 1 kilometru, iar pasaj metalic și rampele au 408 metri lungime cu patru benzi (două benzi de circulație pe sens de câte 3,5 metri).
Lucrările au avansat cu mare dificultate, de vină fiind capacitatea slabă a constructorului, dar și problemele legate de plăți, în condițiile în care conturile Primăriei Capitalei fuseseră poprite de familia Constanda. Asta nu a împiedicat-o pe Gabriela Firea să promită darea în exploatare până în ultimele zile de mandat.
În momentul în care Nicușor Dan a intrat în primărie, spre finalul anului 2020, stadiul lucrărilor era în jur de 48,75%, în vreme municipalitatea achitase doar 20% din valoarea întregului contract.
După deblocarea conturilor, Primăria Capitalei și-a reluat plățile către TCM iar lucrările au început, însă ritmul a fost extrem de lent. În plus, piesa principală a pasajului, tablierul metalic, lipsea.
TCM a încercat să o achiziționeze de pe piața liberă, încă din timpul mandatului Gabrielei Firea, însă licitația s-a anulat. Apoi a organizat o nouă licitație, de data aceasta în mandatul lui Nicușor Dan, însă și aceasta a fost fără succes. Abia la a treia încercare, compania municipală a reușit atribuirea contractului.
Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Comentarii